Svarvade av några mm. På dem 3 klackarna på tryckplattan och slipade ner lite till i sprängkåpan, nu går den fritt! Var in på volvo och skulle köpa nya bultar till tryckplattan, men orignalbultarna var bara i 8.8 kvalite och på tok för långa (?) Så for på laitis istället och köpte kortare 12,9 or.
Växelspaken sitter där den ska, har även varit på skroten och fixat en kardan från en 740 med m47, då denna passar på zf om man kör med m5 hardy.
Dock passade inte splinsen från bakre del av kardan till 740ins(?) Ska kika om det är grövre splines på nyare 240.
Såhär blev växelspaken, lägena känns tydliga och fina.
Har även gjort bilen klar för besiktning, med allt vad det innebär.
Vred på nyckeln igårkväll, högt och fint oljetryck direkt nu med nya o-ringar till oljepump.
Så fort jag fått tag i rätt kardan blir det lite mappning och sen besiktning.
Sjukt smutsig efter en vinter i garaget, en tvätt och polering samt vaxning är den värd snart
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)