Nu mina vänner har jag varit i garaget och pulat lite, har plockat väck torpedväggsplåtarna inför lack. Sen då passade jag på att förlänga kopplingpedalen inför när man ska köra hydraulisk koppling istället för vajer
Började med att kapa isär pedalen staget och sen skar till en 5mm plåtbit som fick bli förlängning blev ~65mm längre. Sen tigade jag ihop den:
Färdigt och lackad, fick även "vända" på staget som vajern är kopplad till för att huvudcylindern ska ha något att fästa i:
Sen så plockade jag väck tråget på m52:an och började med operationen att byta det:
När jag plockade isär min m54b25 så snubblade jag över dessa som verkar vara någon förstärkning av något slag så i med att jag ska köra med skvalpplåt och oljepump från m54:an så blir det nog att bulta dit dessa också! :
Sen har jag nyligen börjat nytt jobb i Forssjö utanför Katrineholm som underhållsmekaniker på Sandåsa Timber så nu har man tillgång till det mesta man kan önska sig i maskinväg och även en hetvatten tvätt.
Så jag har tagit med mig tråg, oljepump, oljepickup, skvalpplåt som jag ska tvätta någon dag. Sen har jag även tagit med mig mitt svänghjul från m52:an som är av pottmodell som jag ska se om jag kan modda dit en Sachs 765 på i snar framtid
Ha det fint så länge!