Peter Högdahls 2002turbo (Nya bilder)
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
den är 46x38mm och det är formen på insugnings ventilen som jag tror kommer att göra största skilnaden men det kvarstår att se.
alla tidigare portningar/flödningar har varit med std ventilsäten i topp och ventil tror jag.
alla tidigare portningar/flödningar har varit med std ventilsäten i topp och ventil tror jag.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Lite filmer från förra sommaren då Peter körde Haltech F3.
Turbon är Holset HX50 63 in/72 ut med 16 cm^2 avgashus.
Lite slingrig körning:
http://media.savarturbo.se/peter/halkigt.mpg
Hemmabyggd shift-cut (klippte triggernsignalen till F3an)
http://media.savarturbo.se/peter/med_shift-cut.mpg
Vanlig grym repa. (launch control modell "älgjägare")
http://media.savarturbo.se/peter/utan-shift-cut.mpg
Turbon är Holset HX50 63 in/72 ut med 16 cm^2 avgashus.
Lite slingrig körning:
http://media.savarturbo.se/peter/halkigt.mpg
Hemmabyggd shift-cut (klippte triggernsignalen till F3an)
http://media.savarturbo.se/peter/med_shift-cut.mpg
Vanlig grym repa. (launch control modell "älgjägare")
http://media.savarturbo.se/peter/utan-shift-cut.mpg
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Najs!!!
Värkar betta bra också

Värkar betta bra också

MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 26
- Blev medlem: lör mar 25, 2006 8:18 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
Det var vanliga ignition-cut på MSD:n han använde med F3an. Blir mycket smällar i avgassystemet då, vippknäckar-grejer. Blir mer tryck på ett snällare sätt nu med VEMS launch-control.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 26
- Blev medlem: lör mar 25, 2006 8:18 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt: