Sida 7 av 14
Postat: fre dec 28, 2007 4:05 pm
av Pitebo
ok, diameter då? för jag antar att ni inte byter säten för nöjes skull...
Hämtade just min nya kamaxel på bussgods....328/328....rupp rupp=)
Postat: fre dec 28, 2007 4:15 pm
av Jens Gustavsson
den är 46x38mm och det är formen på insugnings ventilen som jag tror kommer att göra största skilnaden men det kvarstår att se.
alla tidigare portningar/flödningar har varit med std ventilsäten i topp och ventil tror jag.
Postat: lör dec 29, 2007 4:03 am
av robban
Jens Gustavsson skrev:den är 46x38mm och det är formen på insugnings ventilen som jag tror kommer att göra största skilnaden men det kvarstår att se.
alla tidigare portningar/flödningar har varit med std ventilsäten i topp och ventil tror jag.
ok.
Postat: ons jan 30, 2008 7:24 pm
av mattias
Lite filmer från förra sommaren då Peter körde Haltech F3.
Turbon är Holset HX50 63 in/72 ut med 16 cm^2 avgashus.
Lite slingrig körning:
http://media.savarturbo.se/peter/halkigt.mpg
Hemmabyggd shift-cut (klippte triggernsignalen till F3an)
http://media.savarturbo.se/peter/med_shift-cut.mpg
Vanlig grym repa. (launch control modell "älgjägare")
http://media.savarturbo.se/peter/utan-shift-cut.mpg
Postat: ons jan 30, 2008 8:26 pm
av bmw02touring
faan vad gött med lite 02 snyt så här års.

Postat: ons jan 30, 2008 8:32 pm
av jorgen
vad är det för breddare du kör med bak?
Postat: ons jan 30, 2008 8:36 pm
av RoGGaH
Najs!!!
Värkar betta bra också

Postat: ons jan 30, 2008 11:25 pm
av Peter Högdahl
jorgen skrev:vad är det för breddare du kör med bak?
Det är turbo-breddare som jag har kapat isär och breddat ut ca 10cm
Postat: tor jan 31, 2008 1:38 am
av robban
Verkar betta på bra i chassit som sagt, bra "gung" .. hur mycket tryck får du upp på launchen i starten?
Postat: tor jan 31, 2008 3:25 am
av emil
man brukar ställa in hur mkt tryck man vill ha, fullt är oftast inga problem när man kör med koppling.
Postat: tor jan 31, 2008 12:53 pm
av robban
heh jo jag vet men frågan är har f3:an launch ens? känns som de var nått hemmabygga via msdn och den backar juh inte tändningen? varav mindre tryck
Postat: tor jan 31, 2008 2:29 pm
av mattias
Det var vanliga ignition-cut på MSD:n han använde med F3an. Blir mycket smällar i avgassystemet då, vippknäckar-grejer. Blir mer tryck på ett snällare sätt nu med VEMS launch-control.
Postat: tor jan 31, 2008 3:00 pm
av egnesund
tja! så klockren bil!!
tänkte bara fråga vart tar ni oljan till turbon någonstans då de flesta jag sett inte tar den från toppen vid oljetryckskontakten?
Postat: tor jan 31, 2008 10:25 pm
av Peter Högdahl
när jag launcha brukar jag få ca 1.2 bar i starten. då kör jag med msd 7a
och sänker bränsle mappen med ca 10% problemet med detta är att
motorn måste vara varm annars blir det bara några hekto i laddtryck
Postat: fre feb 01, 2008 7:02 am
av jorgen
jaha det var ju typiskt för jag är helt värdelös på att plasta
