Setupen hittills lyder:
B204 kort motor
Bmw 260 låda från 325 E30
Bakaxel 1031.
Vi har ju lite tur båda 2, att vi har årsmodel -75 eller tidigare. Verkar nästan vara omöjligt å regga med turbo efter -76

Peter.
Det är rätt som du säger att man måste ha avgasrening och inte får modifiera motorn (mer än för att den ska få plats) men det är inga problem att byta till en turbomotor på nyare bilar om man som du stoppar i en motor med turbo från början.Vi har ju lite tur båda 2, att vi har årsmodel -75 eller tidigare. Verkar nästan vara omöjligt å regga med turbo efter -76 . Samt att vi inte behöver nån avgasrening och kan regga med viss modifierad motor
Menar du mig så använder jag en standard R25/R28 Opel omega växellåda. Är ju samma bultmönster som Saab kortmotor.Emil Sundquist skrev:Du kommer få en rolig bil senvem har svetsat om din vxl låda?
Emil Sundquist skrev:Du kommer få en rolig bil senvem har svetsat om din vxl låda?
Då har du gått om svep till ZF lådorEmil Sundquist skrev:Jag har provat 4 stk opel lådor och dom går sönder när man överladdar opels 3.2v6aså tänkte om någon av er hade en fixtur för tex bmw låda. Mvh
Först, förlåt David om jag hackar lite i din tråd.Emil Sundquist skrev:Du kommer få en rolig bil senvem har svetsat om din vxl låda?