Sida 7 av 7

Re: T3 Avgashus eller Tial Vband

Postat: ons jan 06, 2016 8:11 pm
av fugazi
Ursäkta en lekman....
Men som jag läste Big Al's inlägg (...MÅNGA gånger blev det...!!!! Och en intressant tråd!) så fattade jag det som "samma area-förhållande" mellan kanalerna i en twinscroll.
Har lite svårt att förklara... men... "samma area mellan den kursiva och den mer uppräta kanalen", fast mindre och mindre, med längden???
Jag KAN MKT väl vara ute på cykeltur nu...

Om kanalerna hade haft samma area "hela vägen"... skulle det verkligen fungera då?
(Den frågan verkar kanske dum, och även jag...)

Postat: ons jan 06, 2016 9:07 pm
av Big Al
-

Re: T3 Avgashus eller Tial Vband

Postat: ons jan 20, 2016 4:48 pm
av knotan
Jag håller i dagarna på att preppa mina turbos till formelbilen. Det är två td04hl-15t med Subaru impreza avgashus. Mindre jobb gjort på kompressosidan och lite mer gjort på avgassidan.
Har gjort liknande prepp på ett likadant agg tidigare med väldigt bra resultat enligt rump-sensorn. Men nu kommer det ju köras i bänk så får se resultatet då., motorn är i övrigt helt orörd

För att lägga fram min fundering så är nog tial avgashuset i std utförande bättre, än ett avgashus till motsvarande med t3 från en produktionsmotor.
Vilket som går att porta eller ej för bästa resultat borde ju bero på många olika saker

Re: T3 Avgashus eller Tial Vband

Postat: ons jan 20, 2016 6:25 pm
av Kadett4wd
Glömde du ett ord nu Knotan? :)

Re: T3 Avgashus eller Tial Vband

Postat: ons jan 20, 2016 10:07 pm
av knotan
Haha jag gjorde visst det.