Idag har det varit själva Satan i garaget. Färgsprutan alltså. Den heter så. Sata.
Har en lite bättre spruta än den från Biltema som jag använder till grundfärgerna.
Kulören är som tidigare sagts Ral 9006. Måste erkänna att jag numer målar alldeles för lite för att resultatet ska bli bra, men det får duga i alla fall. La lite för tjockt lager första vändan, men färgen torkade fort i solskenet. Bara efter några minuter var det dags för nästa vända.
Började montera ihop ikväll. Då jag skulle dra fast ena hållaren för styret så blev det gängpaj direkt. Har nu beställt två nya. Passade samtidigt på att beställa en del annat som fattats.
Blir ju bra det där! Passa på och förstärk plattan som styret sitter på, den brukar spricka, i alla fall för oss grabbar i Hälsingeskogarna som åkte med högre styren på den tiden det begav sig.
Någon av de tidigare ägarna av mopeden hade monterat bricka och fjäderbricka på ovansidan gaffelkronan och bara muttern på undersidan. Detta hade resulterat i en lätt deformerad gaffelkrona som jag enkelt bankade till med släggan. Efter Loves tips svetsade jag fast brickor på baksidan. Sedan grundade jag sedvanligt före midsommarmiddagen....
Senast redigerad av Per Ohlsson den lör jun 24, 2017 8:31 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Banrace: Rambygge Dbs Sport lättad, sänkt, 94% klar.. Dragrace 100m ~6.4 sek
Victoria Em-50 3-vxl: moddad Yamaha Dt-cylinder. (100m ca 6.4sek), Ny koppling skall tillverkas 100% klar.
Victoria Em-50 lc Metrakit 3-vxl: 23% klar saknar P-box. Samt bygger om insuget i blocket ordentligt.
Victoria Em-50 3-vxl slidmatad: 12% klar.
Kreidler 3-vxl: Schablonportad Van Veen cylinder: 5% klar.
Har ännu inte startat den. Har haft mycket annat som legat på och därutöver har ingen inspiration infunnit sig. Dock börjar den leta sig tillbaka, så i helgen har jag gjort klart Trumpeten och växlingslänkaget. Gjorde även en ny bromspedal. Nu ska länkaget till bromsen tillverkas samt en hel del sladdar måste redas ut hur dom ska sitta. Bytte nämligen tändningslås på skiten också.
Återkommer i ärendet då det brummat lite i röret!
Per Ohlsson skrev:Har ännu inte startat den. Har haft mycket annat som legat på och därutöver har ingen inspiration infunnit sig. Dock börjar den leta sig tillbaka
Du har väl varit ute och jagat lättklädda tjejer.....
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
Per Ohlsson skrev:Har ännu inte startat den. Har haft mycket annat som legat på och därutöver har ingen inspiration infunnit sig. Dock börjar den leta sig tillbaka
Du har väl varit ute och jagat lättklädda tjejer.....
Nisse!
Lugn nu!
Jag har under många års tid försökt fly från dom, men med åldern har jag insett att jag inte är så snabb längre!
Love!
Det har varit dåligt med glass i sommar. Får ta igen det i vinter. Det finns lokalproducerad glass här i Sundsvall som är farligt god.
Nu har det varit liv i mopeden. Dock behöver förgasaren justeras en del. Jag startade den med lite startgas bara. Har fått en gaswire och ett nytt gashandtag, så nu ska jag hänga dit dom så det kan vråla lite i garaget....