Sida 61 av 72

Postat: lör maj 16, 2009 10:13 pm
av tim gustavsson
[quote="
Syns inte så bra, men någon hade bajsat på vägen :?

Och det körde jag förstås i, och fick bajs på hela bilen :doh:

Elaka tungor kan nog säga att det var precis vad som behövdes för att den skulle bli tvättad :wink:[/quote]

hehe vilket skit göra du har framför dig :hihi:
bilen ser riktigt grym ut!! lycka till imorn.

Postat: lör maj 16, 2009 11:03 pm
av j björk
Tack tack :wink:

Pressade isär yoken och utg. axeln:

Bild

Bild

Splinsen hade böjt sig något i yoken så den hade fastnat på axeln, dock inte speciellt hårt.
Frågan är hur mycket det påverkat, klart påkänningarna på axeln lär ju ha blivit större, men frågan är om det hållit annars med bättre material i yoken?

Ja ja, nu till vad som gäller.

Bild

Gods of speed, jag har offrat mycket till er.
Många timmar har jag slitit för att behaga er.
Jag har satsat mitt blod, svett och tårar.
Jag har lagt min själ i era händer.
Jag ber er nu, vaka över mig i denna viktiga stund.
Låt ingenting ont drabba mig.
Skänk mig ett lugn imorgon som jag inte finner nu.
Hjälp mig..

En liten bild som ett minne av vad som varit:

Bild

John blund, låt mig sova inatt..
Låna mig ett par extra tummar att hålla :hihi:

Postat: sön maj 17, 2009 5:44 am
av Driddler
Efterom jag skriver musik och sen läser det du skrev vill jag naturligtvis tonsätta dessa konstnäriga rader :)

Om det är ok?

Postat: sön maj 17, 2009 6:54 am
av j björk
Driddler, öhh javisst.. tror du att du kan få till något av det så..

Det hade jag inte riktigt väntat mig :hihi:

Postat: sön maj 17, 2009 7:17 am
av Tjernell
Jag lånar gladeligen ut mina tummar åt dig. :thumbright:

Postat: sön maj 17, 2009 8:53 am
av Nicklas Eriksson
jag skrattade gott åt din skithög :P

hoppas det gick bra med sovandet!

hursomhelst, jag håller tummarna för fullt!

Postat: sön maj 17, 2009 8:59 am
av auspuff
Stor elogé till att du orkar fortsätta i denna jävligt branta uppförsbacke!

Men det är väl ändå så trots att man gärna förnekar det, att det är inte målet som är det viktiga utan resan dit och vad man lärde sig på det. Du bör nästan kunna kallas professor efter detta (en professor är väl en som har misslyckats flest gånger om jag inte fattat fel).

I Björk - "professor" :hihi:

Keep on rocking!

Postat: sön maj 17, 2009 9:01 am
av Blom
lycka till idag.
hoppas det håller ihop.

Postat: sön maj 17, 2009 7:39 pm
av Rogge
kan tyckas lite skum fråga.. men när du hade en TKO till PV'n, o köpte till BMWn.. varför inte köpa likadan så du är smidigt att byta?

hoppas det går/gick vägen med bromsningen!

Postat: sön maj 17, 2009 7:47 pm
av Nicklas Eriksson
instämmer med föregående talare på båda punkterna.
funderade själv kring det där med lådorna...

och jag är MYCKET nyfiken på bromsningsresultat :)

Postat: sön maj 17, 2009 7:48 pm
av Tobias Lindqvist
ja nu vill vi se lite siffror :thumbright:

Postat: sön maj 17, 2009 8:40 pm
av G.Nauta
Jag sitter och tuggar naglar av nyfikenhet :wink:

Postat: sön maj 17, 2009 10:23 pm
av j björk
Tack tack för alla tummar :thumbright:

Förstår inte riktigt hur ni menar med lådorna?

I pv:n hade jag en tremec 3550, i bmw:n tko 600 (som kallas 3550-9 på identifieringsbrickan om jag inte minns fel)

Samma lådtyp men andra specifikationer.
När jag köpte pv lådan visste jag inte att tko 600:an fanns.
Nu får det väl bli en likadan till bmw:n igen..
Pv:n lär väl få ha kvar sin..

Nu till dagen:

En problemfri dag med mycket goa bromsningar :thumbright:

Eller nää.. Började med datorstrul, gick inte spara mappen i styrdonet.
Aldrig varit några problem förut.
Filen såg lite konstig ut när man sparat i datorn, såg dock ok ut när man laddade upp den i datorn.

Provade att ladda upp en annan, äldre mapp.
Den gick att spara i styrdonet.
Jaha, bara börja om och fixa den mappen som låg betydligt längre från verkligheten.

Vi märkte efter en stund att lambdavärdet i styrdonet inte stämde mot bänken eller lambdamätaren, så vi hade mappat lite dumt.
Bara ändra igen.

Inställningarna i sprutet ser ut att stämma, skiter i lambdaproblemet i sprutet och kör efter bänken istället.

Efter en stund går det inte spara i styrdonet igen, börjar mäta på kabeln & dyl.
Provar annan dator, ingen skillnad.

Rotar fram min gamla mappdator, med seriell port men dålig skärm och kass batteri.
Den kan jag bara köra på cigguttag.
Efter ett tag går säkringen till cigguttaget, byter man går den efter ett tag igen.

Byter tillbaks till dator 1 och sparar bara mappen i datorn, så länge allt är igång går det endå.

De senare pullen börjar det rassla mer om ventilerna.
Det börjar läcka en del olja, ser ut att komma från själva tråget, men vet inte säkert.

När vi kört ett pull helt odramatiskt och stängt av, vill den inte starta.
Den har startat direkt hela dagen förut, så det verkar lite konstigt.
Tycker den inte går riktigt så fort på starten som den borde, dessutom börjar det bli sent, så vi avbryter. (är rädd att det är motorn som går tungt)

Resultatet hittils är 447hk vid 7600 varv @ 0,7bar.
Det är det minsta laddtrycket vi fick, hann aldrig börja ladda på.
Finns nog en del mer att justera också, bränslet var nästan klart, tändningen hade vi inte börjat finfixa ännu.

Så förhoppningsvis finns det lite mer att hämta där, innan det ska bli mer tryck. Om det inte är för mycket motorproblem förstås..


Slutligen ett stort tack till Bert-Ola (masens motor) och sonen Ola som var så tålmodiga med allt strul, och höll ut så länge trots att de inte fått någon mat och hade flera timmars resa hem :thumbright:

Jag fick själv avgöra när det var dags att avbryta, helt utan påtryckningar :thumbright:

Nycket text, får se om någon orkar läsa :roll:

Det kommer nog någon film, och kanske lite kurvor om jag kyckas lägga upp dem.

Postat: sön maj 17, 2009 10:32 pm
av G.Nauta
Alltid är det nåt som jävlas :? Hoppas inget i motorn håller på o ge upp nu.
Det verkar vara rätt sjysst med effekt trots lågt ladd :thumbright:

Postat: sön maj 17, 2009 10:38 pm
av j björk
Jodå, det verkar ganska ok. (effekten alltså)
Lite förundrad över det låga varvet (peakade där)
Enl. beräkningar skulle den peaka 1000varv högre.