Sida 62 av 71
Re: Volvo 745 Dragrace T5+jerico// CrMo cavalier inköpt=)
Postat: lör jan 12, 2013 10:39 am
av Kökarmicke
Re: Volvo 745 Dragrace T5+jerico// CrMo cavalier inköpt=)
Postat: lör jan 12, 2013 10:41 am
av Kadett4wd
Den där han blir inte direkt tung fram han

Re: Volvo 745 Dragrace T5+jerico// CrMo cavalier inköpt=)
Postat: lör jan 12, 2013 10:46 am
av Kökarmicke
Nä, det beror väl lite på hur man plockar dit kringutrustningen runt motorn eller om de mesta med tankar å torrsump blir framför motorn, men lite lättare än med bigblock bör de allt bli

Re: Volvo 745 Dragrace T5+jerico// CrMo cavalier inköpt=)
Postat: lör jan 12, 2013 10:48 am
av Kadett4wd
Det enda i stort sett tunga grejer du plockar dit är juh framfjädrarna och turbon

Resten är väl mest aluminium?
Re: 745t5 Dragrace-> CrMo cavalier T5 med liberty
Postat: lör jan 12, 2013 10:57 am
av Kökarmicke
Jovisst, allt är aluminium, men du vet, olja, bränsle med rejäl pump, kylare med fläkt väger en del, men det som framförallt kommer bli rejält är någon form av intercoolerarrangemang. Då jag inte skulle vilja öppna upp den täckta fronten för att få in luft så kommer jag nog behöva överdriva den rätt mycket. har börjat bli lite problem med rätt rejäla insugstemperaturer när man börjar närma sig 3bar i ladd.
Re: 745t5 Dragrace-> CrMo cavalier T5 med liberty
Postat: lör jan 12, 2013 11:05 am
av Kadett4wd
joo,, men du missar lite hur jag tänker,, det skulle kunna vara mycket tyngre.
Säg du byggt på en supra 6a.. långt stort motorblock i järn.
Nu har du en liten futtig alu 5a som är lika kort som en rödblock 4a(i stort sett)
Viktmassan hamnar längre bak bara sådär huxflux.
Varav den blir lättare än många andra 'därute'.
Re: 745t5 Dragrace-> CrMo cavalier T5 med liberty
Postat: lör jan 12, 2013 11:13 am
av Andreas Arthursson
Montera allt så långt fram du kan, det kommer du behöva för att få viktbalansen rätt.
Re: 745t5 Dragrace-> CrMo cavalier T5 med liberty
Postat: mån jan 21, 2013 10:08 pm
av Kökarmicke
Slog ihop en krängningshämmare lite snabbt förra veckan
Kort å fet drivaxel!
Fick ny utväxling monterad i diffen nu, så jag slog ihop bakaxeln ikväll
fundera på dykröret?
Dom blir fan feta med ultracasehuset!
På plats
Givetvis kom jag på att jag inte målat fästena för kränghämmarn efter att jag hängt dit allt

Re: 745t5 Dragrace-> CrMo cavalier T5 med liberty
Postat: tis jan 22, 2013 2:37 am
av mombyracing
Ser bra ut Micke

Jobba på !
Re: 745t5 Dragrace-> CrMo cavalier T5 med liberty
Postat: tis jan 22, 2013 6:42 pm
av Robin Olivi
Biffiga prylar. Riktigt nice.

Re: 745t5 Dragrace-> CrMo cavalier T5 med liberty
Postat: tis jan 22, 2013 6:57 pm
av Toffe
Fan så fint!! Som Ärtan säger så är det ingen nackdel att ha mycket vikt fram, om du klarar av att flytta den sen!! Innan de blev en minimi vikt på Prostock så ville alla ha de nästan så framtung de bara gick.
Re: 745t5 Dragrace-> CrMo cavalier T5 med liberty
Postat: tor feb 21, 2013 6:01 am
av Kökarmicke
Re: 745t5 Dragrace-> CrMo cavalier T5 med liberty
Postat: tor feb 21, 2013 7:43 am
av Daniel 850
bra jävla bra detta!
Mvh Wigge
Re: 745t5 Dragrace-> CrMo cavalier T5 med liberty
Postat: tor feb 21, 2013 8:34 am
av Toffe
Går de inte å lägga röret på halva dörren å halva fronten, så slipper du göra nå jätte hål. Om du vill ha en 90g på slutet dvs.
Så hade j vela gjort på min, men byggde bort mig lite i torped konstruktionen! Är ju inte så kul å såga som typ adeen och stenström gjort..
Re: 745t5 Dragrace-> CrMo cavalier T5 med liberty
Postat: tor feb 21, 2013 10:43 am
av Kadett4wd
cool..
ett tips till angående avgas..
dra ned det under dörren,, gör ett snyggt uttag i tröskeln och sedan ett ovalt rör under bilen.
Så rakt som möjligt, mao så lite baktryck som möjligt.