Mercedes 220SE 1961 615whp 760nm
-
- Ganska mycket laddtryck
Re: Mercedes 220 fenmerca -61 3.0 Turbo
Detta är bara så jävla grymt! Bra jobbat.
Emil Bengtsson 19år.
Älmhult!
Älmhult!
Nu har jag grejat lite till och nu funkar den perfekt
växlar fint och paddlarna funkar perfekt :)underbart.
Jag har även kopplat in absgivaren till sprutet så nu har jag iallafall hastighetsmätare i sprutet.
Så nu nästa projekt blir att få en fysisk hastighetsmätare i instrumentbrädan ,den jag har nu är ju mekanisk så jag måste bygga om och få dit en elektrisk.
Fick förövrigt en donerad igår från en w126 som jag ska försöka mecka dit.

Jag har även kopplat in absgivaren till sprutet så nu har jag iallafall hastighetsmätare i sprutet.
Så nu nästa projekt blir att få en fysisk hastighetsmätare i instrumentbrädan ,den jag har nu är ju mekanisk så jag måste bygga om och få dit en elektrisk.
Fick förövrigt en donerad igår från en w126 som jag ska försöka mecka dit.
- Johan Lindberg
- Forumsberoende
- Kontakt:
Vad var problemet med växlingarna?
Tps inställningen var huvudproblemet.Johan Lindberg skrev:Vad var problemet med växlingarna?
hade försvunnit samt att jag fick felmeddelande shout down att speed vilket jag får ibland när man tappar greppet det har med den intern a hastighetsregleringen.
Ska fixa extern reglering så tror jag det är löst.
Har kört 10 mil nu och den har funkat finfint

Bilder och/eller video skulle vara toppen!
Gött jobbat!
Gött jobbat!
Det kommer:)fugazi skrev:Bilder och/eller video skulle vara toppen!
Gött jobbat!
Nu har jag köpt en ny leksak så nu blir det att träna att svetsa aluminium inför att byta alla tryckrör och intercoler

-
Har en likadan,Funkar skitbra.
Provmonterat.
Nu har jag gjort hållare för växelsdisplay samt shiftlite jag får se om jag ska klä hållaren med svart skinn eller lacka den.

Nu har jag gjort hållare för växelsdisplay samt shiftlite jag får se om jag ska klä hållaren med svart skinn eller lacka den.

Jag har tänkt byta elfläkt och funderar på en spal 305mm och den suger 2250 Cbm/h.duger det med den eller bör man ha en 385mm som suger 4000?
Anledningen till val av den mindre är platsbrist (stora bygger 90 mm och mindre 62mm )nu har jag mekaniska fläkten på motorn samt original stor Mercedes elfläkt så jag vill ju inte ha för lite kylning
Jag har tänkt montera större intercoler framför kylaren istället för den mindre jag har under kofångaren nu som ständigt tar i backen vid större fartgupp nu..
Eller vet någon av en 385mm elfläkt som bara bygger 60mm?
Anledningen till val av den mindre är platsbrist (stora bygger 90 mm och mindre 62mm )nu har jag mekaniska fläkten på motorn samt original stor Mercedes elfläkt så jag vill ju inte ha för lite kylning
Jag har tänkt montera större intercoler framför kylaren istället för den mindre jag har under kofångaren nu som ständigt tar i backen vid större fartgupp nu..
Eller vet någon av en 385mm elfläkt som bara bygger 60mm?
]Ut med det nya in med det gammla 
[/quote]

Jag hade en plan att ta en elmätare från nyare merca och mecka in den men den visade sej att den var alldeles för stor baktill (elektronik)för att få plats så det gick ju inte så bra andra allternativet är att montera tillbaka original mätaren och köpa en surfplatta och montera ovanför mittkonsolen och via app och blåtand få alla data och mätare från sprutet.

Gammla mätaren monterad har även monterat några diodlampor på nya display en till oljetryck mm

-
Det hade varit ganska tuff att anvanda en Nixie vakuumtub ist och ha den intregrerad i det gamla matarhuset for vaxelval.
Snyggt bygge for ovrigt
Snyggt bygge for ovrigt

Den där gamla mätaren är skitsnygg!
Du får väl göra som ProMille och gradera om den till 300km/h....
Håller med om att ett Nixie-rör till växelindikering vore asfränt!

Du får väl göra som ProMille och gradera om den till 300km/h....

Håller med om att ett Nixie-rör till växelindikering vore asfränt!