Sida 63 av 77
Re: Pro-Milles BelAir. DragWeek 2016.
Postat: tor okt 29, 2015 2:14 am
av Robert Markström
Re: Pro-Milles BelAir. DragWeek 2016.
Postat: mån nov 30, 2015 12:13 am
av Pro-Mille
Bygget går framåt, laddluftkylaren är svetsad.

Rejäl pjäs, väger hela 26kg.

Tryckröret mellan kylet och spjällhuset görs när växellådan är på plats.

"Elbowen" ska svetsas under veckan.
Sponsringen från "privat" personer är nu uppe i hela 18250kr, får tacka Erland Cox för idén

Re: Pro-Milles BelAir. DragWeek 2016.
Postat: mån nov 30, 2015 11:38 am
av OlavT
Skal du ha et feste til IC'n bunn. Den kommer sansynligvis til å vibrere slik festene går av ? Bare en tanke.....
Re: Pro-Milles BelAir. DragWeek 2016.
Postat: mån nov 30, 2015 9:28 pm
av Pro-Mille

Rullade till plåtar med svetsade sidor, är 5mm gummimatta mellan tank och fästen.
Så laddluftkylaren vilar mot dom.

Re: Pro-Milles BelAir. DragWeek 2016.
Postat: mån nov 30, 2015 9:50 pm
av OlavT
Ser bra ut det, ble litt bekymret....
Re: Pro-Milles BelAir. DragWeek 2016.
Postat: ons dec 09, 2015 6:57 am
av Pro-Mille
Elbowen svetsad och planad, borrade och gängade 4st 1/4" hål för vaccumanslutningar
Passade på och skruvade fast soppa regulatorn i elbown
Ska börja med insuget ikväll, blir och fräsa hål för spridarhylsorna.

Re: Pro-Milles BelAir. DragWeek 2016.
Postat: mån dec 14, 2015 7:31 am
av Pro-Mille
T-shirts ska tryckas, Paul Hurley har ritat trycket.
Kommer ta emot beställningar slutet av januari när jag får hem T-shirtsen.

Re: Pro-Milles BelAir. DragWeek 2016.
Postat: mån dec 14, 2015 5:10 pm
av turbodart
De her blir mycke bra!
Är larry larsons s10 med på drag week 2016? Då måste du skruva upp rejjelt så du hinner ikapp!

Re: Pro-Milles BelAir. DragWeek 2016.
Postat: tis dec 15, 2015 1:12 am
av Pro-Mille
Vet inte om Larry Larsson kommer att köra med pickupen nästa år.
Han körde i för sej i helt annan klass
Datumen och platserna blev släppta idag

Bara och börja planera resorna över dit.
http://www.hotrod.com/events/drag-week- ... announced/
Re: Pro-Milles BelAir. DragWeek 2016.
Postat: mån dec 28, 2015 2:24 am
av Pro-Mille
Skönt med långledigt då hinner man med lite mer i garaget.
Köpte färdiga fuelrails, men dom passade inte alls, spridarna hade hamnat precis mellan insug och topp.
Så fräste insuget med samma mått mellan yttre kanalerna som på fuelrailsen.
Blev lite manuellt vevande.
8st 22mm hål klara
Fuelrailen cnc-fräste vi av Aeromotive material.
BMW Bosse svetsade sedan ihop allt.

Re: Pro-Milles BelAir. DragWeek 2016.
Postat: mån jan 11, 2016 5:57 pm
av Pro-Mille
Tänkte att en reserv turbo till Dragweek vore bra.
Råka visst köpa tre s491

Dom två lätt begagnade kan ju vara bra till nästa projekt

Re: Pro-Milles BelAir. DragWeek 2016.
Postat: sön jan 17, 2016 2:22 am
av Pro-Mille
Blev och tillverka fäste för kamsynkgivaren idag.
Givaren är från BMW m54.
Kamdrevet är en CompCams justerbar, blev en längre bult som givaren ska känna av.
Ska köpa 12.9 UNF 1/4" bult och mutter nästa vecka. Blir även ARP kamdrevsbult.
1.5mm spel mellan hallgivaren och bultskallen.

Re: Pro-Milles BelAir. DragWeek 2016.
Postat: tis feb 16, 2016 2:46 am
av Pro-Mille
Liten uppdatering på vad som händer i garaget, har rivit hela framvagnen.
Blästrat länkarmar och boxat in dom undre. Blästrat mycket annat med.
Blev plulverlack på länkarmar, kränghämmare, fjädrar mm, vissa delar våtlackades.
Blev nya bussningar, leder, ny servosnäcka med elservopump istället för den manuella.
Ska börja imorrn med att borsta och slipa rent ramen från torpedvägg och framåt, kanske blir ihop montering av framvagnen till helgen
Har lyckats få in hela 41.000kr i spons till Dragweek

Re: Pro-Milles BelAir. DragWeek 2016.
Postat: fre feb 19, 2016 2:55 pm
av Performance_seeker
Jimmy, du använde årminstone tidigare den här:
https://shop.vems.hu/catalog/differenti ... p-127.html
Nu hade jag tänkt montera en sån men upptäcker att VEMS har lagt till lite text:" Not recommended for fuel system pressure."
Har du eller någon annan haft bekymmer med dom här på insprutningen?
Re: Pro-Milles BelAir. DragWeek 2016.
Postat: lör feb 20, 2016 3:12 am
av Pro-Mille
Har kört sådan till bränsletrycket ca.2000mil och det har fungerat bra, givarna kan troligen spricka om man drar åt dom på fel sätt.
Enligt Emil så ska givaren inte ligga neråt , så göra fäste så den ligger lite upprätt gör givaren mer långvarig.