Heavy metal bmw:n

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Såg riktigt frän ut bilen live :thumbright:

Roligt att träffas i "verkligheten" också och ta en pilsner och snacka skit :)
riktigt trevligt
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Användarvisningsbild
elvis_lkpg
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 97
Blev medlem: fre jan 16, 2009 10:14 pm
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av elvis_lkpg »

Jätte tack björk för att du kom till våran monter och visade upp ditt "välbygge" finns fler bilder på din bil, ska se om vi kan hitta några "bra" till familje albumet :hihi:

mvh peter
Peter "elvis" Sandström

--5100 racing team--

www.5100.se

Men konstapeln jag har ju inte gjort nåt! det började ju med att han gav igen!!
Mattias Jonsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 392
Blev medlem: lör nov 07, 2009 9:09 pm
Ort: Kisa
Kontakt:

Inlägg av Mattias Jonsson »

Roligt att du får mycket credit för ditt arbete. Jag tror mig ha en uppfattning om hur mycket tid du lägger på bygget. MEN, dom där brudarna har jag inte sett till när jag hälsat på i garaget :D
Jag visste att det fanns en drivkraft...
Mattias Jonsson, Kisa
Bygger Renault Dauphine med mittmonterad Audi-motor.
http://www.bilbygget.se.

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=40110
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Tackar, jo kränga däck var lite svettigt..
Var ju inte direkt kallt ute (över 30 grader?) Och sedan däckmaskinen i ett tält.. Var som att gå in i en vägg :roll:

Ja, det var kul att träffas lite Roger. De andra lirarna har du ju stött på tidigare :wink:

Åkte med Hammarberg en sväng på sö morgon, pigg och kry :roll:
Jag tyckte det var klara misständningar, tror inte alls på några teorier om spärrar eller begränsningar efter det. De har monterat vagspolar nu och ska väl prova dem i norge..

Peter, det var så lite så.
Eller ja, egentligen tog det faktiskt en bra stund att plocka ihop den så mycket som möjligt :hihi:

Men den verkade ju uppskattas, så det var ju bra :thumbright:

Mattias, jag brukar alltid gömma dem när det kommer folk :wink:
mbma
För mycket laddtryck
Inlägg: 317
Blev medlem: tor aug 27, 2009 12:48 pm
Ort: karlshamn

Inlägg av mbma »

haha killarna i bakrunden på bilden som försöker visa musklerna för brudarnaeller? ;) tyvär ser det dock inte ut att funka redigt dock.. hehe

du får gärna slänga upp bilder sedan om du får tag i några ifrån folk gillar bygget sjukt mycket så kollar gärna på bilderna även om det inte är så mycket nytt ifrån dom andra kanske. men lycka till hoppas du får lite tid och ork att hålla på med bilen snart.
längtar nästan lika mycket som du tills den ska ut på bana/vägen så man får se hur den blir som "färdig" bil :lakrits:
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Jo Mange ringde och sa att du monterat vag spolar och undra lite över inställningarna.
De brukar fungera fint så får hoppas problemet försvinner.
Kanske skulle prova att gå upp ett snäpp i hård het på stiften också.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Jag har inte varit inblandad i monteringen, det har de skött själva.
Med tanke på körstil skulle nog inte hådare stift vara fel som sagt :wink:

Nåväl, har gjutit färdigt skärmformen ikväll:

Bild

Blir spännande att se vart det tar vägen när den ska isär..
Är ju lite kritiskt att det blir bra när skarven ligger över ett viktigt veck.

Tagit lite hål i panelen för varningslampor:

Bild

Mitten längst upp blir helljus, på sidorna blinkers.
Mitten längre ner blir oljetryck och på sidorna laddning.
Alltihop blir 5mm lysdioder.
subw000fer
Forumsberoende
Inlägg: 1304
Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Inlägg av subw000fer »

Tips, fila lysdioderna platta på toppen så blir det inte så bländande ljus, bättre för indikering som du ska ha de till :)
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Tanken är att det ska lysa som fanken :)
Iaf. oljetryck och laddning.

Ska kanske prova på någon lös diod och se hur det blir sedan.

Färdig form:

Bild

Synd att det tar sådan tid med vaxning, gelcoat mm. annard kunde man ju gjutit en skärm i helgen :(
Nu törs jag inte riktigt börja, hinner nog inte med många handtag med bilen i veckan tyvärr.

Måttar in ett rör:

Bild

Sådär får det bli:

Bild

Tyvärr blir det tvunget att ha en massa böj på rören.
Jäkla skit att jag var för feg med kapen i början, skulle fimpat taket direkt.
Nu är ju buren byggd efter gamla taket med taklucka :(
Användarvisningsbild
mh
Forumsberoende
Inlägg: 668
Blev medlem: ons apr 19, 2006 5:13 pm
Ort: västerås

Inlägg av mh »

Med andra ord så kan man inte kapa för mycket!! :wink:
Magnus Helin 0707816992
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Jo, jag tror nog man kan kapa för mycket :hihi:
Men i det här fallet hade det nog varit bättre egentligen, att kapa i mindre delar att köra till stena metall från början..

Då kunde man ju börjat på något liiite frächare istället :roll:

Nåväl, har varit lite tungt att få så mycket vettigt gjort i helgen.
Dels svårt att komma fram till vad jag ska ta tag i, och idag var det 36 grader ute och 28-29 grader i garaget..

Igår var det lite svalare med bara 27 grader i garaget :roll:

Har till slut bestämt mig hur jag ska göra med skärmkanterna bak:

Bild

En pappmall..

Blev så här till slut:

Bild

Uppbyggnad pågår:

Bild

Sedan blir det en lös skärmkant skruvad utifrån.

Från början hade jag tänkt ha en som gick "runt hörnet" bakom dörren, men kom fram till att det var en dålig idé.

Har sett på nära håll vad däckslamsor kan göra med karossplåt, vill inte riktigt tänka på vad de kan göra med mina skärmkanter och dörrar :roll:

Den här kanten är nu i 2mm plåt, hoppas den ska stå emot skapligt, och även skydda dörrarna en del.

Om man vill ser det ju inte så dumt ut att köra utan skärmkanter heller.
(om man inte vill gjuta nya hela tiden)

Nu blev det kanske lite mycket text, men men..

En fråga, någon som vet vart man kan få tag i fläns och klamma till avgasystemet från borg warner s480:in?

Bild

Jag tycker det ser ut som att det bara ska vara ett rör med pressad kona på.
martinssoN
Forumsberoende
Inlägg: 733
Blev medlem: lör maj 13, 2006 2:49 pm
Ort: Örebro

Inlägg av martinssoN »

Hör med ppf. det är väl där snurran kommer ifrån?
Smurfen skrev:
Tror de som hatar det tyska stuket gör det för att de inte kan köra låga bilar. Det är en konst..
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Nej, men kollade där.
De har, 1200kr +frakt mm. känns lite mycket, men det får väl gå om jag inte hittar något annat.
Tack för tipset :thumbright:
mbma
För mycket laddtryck
Inlägg: 317
Blev medlem: tor aug 27, 2009 12:48 pm
Ort: karlshamn

Inlägg av mbma »

deras frakt ligger på 200 eller om det va 25 kr har jag för mig så länge det inte gå över 25 kg. om jag inte minns helt fel nu villl säg.

problemet med att det blir så varmt i garaget har jag aldrig haft men tyvär att det blir för kallt. det är aldrig kul när de är för varmt orken bara försvinner direkt i värmen för mig åtminstone.

dina glasfiber gjutningar börjar bli riktigt bra nu måste jag säga. så alla dina försök har lönat sig. (:
Per Eriksson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 47
Blev medlem: ons aug 09, 2006 9:58 am

Inlägg av Per Eriksson »

Kolla måttet, ser exakt ut som flänsarna cat har på en del aggregat.
Skriv svar