Mycket mek och dåligt grepp denna helg, började fint med att vattenpumpen på lastbilen började läcka som ett såll en liten stund efter vi svängt av E4:an i Sundsvall. Ringde Danne (metanol 8v volvon) som låg lite före och var nästan framme på banan och han skulle koppla lös släpen och sen komma och bogsera upp oss. Det gick riktigt fint att bli uppdragen uppför den väldigt branta grusvägen bakom en transporter 4wd tdi.

Sen så fick vi hjälp av Motor Nord att få en vattenpump levererad till banan så det löste sig med den saken oxå. Räserbilen då... Första repan så spann det lös direkt från start, noll grepp. Likaså andra repan, hade även problem att bilen ville iväg fast kopplingen var nedtrampad och detta gjorde ju inte saken bättre, slirade ordentligt på kopplingen. Sen gick växellådan sönder och fick renoveras, även här så ställde Motor Nord upp och lånade ut delar.

Så lördagskvällen bestod i att meka växellåda och lastbil i ösregn. Sen på söndagmorgon (eller var det lördag?) jaja.. upptäckte jag att kopplingsbrytaren hade lossnat, därav problemet att bilen ville iväg, stog på varvstoppen istället för launch i starten... Sen i elimineringen hann jag inte få upp tryck i starten, kollade aldrig på växlingslampan i all nervositet, växlade alldeles för tidigt och slirade därmed hela vägen på kopplingen, släppte en bit före mål och körde 9.0. Så det blev ingen vettig repa alls på hela helgen. Men det var riktigt trevligt i övrigt med allt trevligt folk. Får se om det blir att fara till Pite nästa helg o testa lite mer.