Sida 1 av 1

dubbla fjädrar i tryckplatta?

Postat: ons okt 04, 2006 10:30 pm
av runevaden
jag har byggt om en tryckplatta med dubbla fjädrar. den ger ca1200kg tryck . någon somhar provat att köra med nått sånt här?

Postat: tor okt 12, 2006 3:54 pm
av runevaden
nehe ingn som provat detta? någon som tror det kommer funka då. är lite fundersam för den uppförde sej lite skumt vid provtryckning.

Postat: tor okt 12, 2006 5:02 pm
av Jens Gustavsson
fredde vit pv har mer info tror jag, men skaffa 5mm spräng skydd om du ska exprimentera med koppligar.

Postat: lör dec 09, 2006 4:40 pm
av Henke
Inga kort på bygget? Eller lite info hur du gjort den?

Postat: mån dec 11, 2006 10:59 pm
av runevaden
jovisst har jag bilder:P. den är byggd av en 740 turbo platta och en org 240 platta.
Svarvat egna "nitar" som håller ringen. det som är lite skumt är att den inte ger samma tryck varje gång man trycker ibland kunde den komma upp i ca 1500kg. å ibland ca900kg men oftas runt 1200kg.
Mätte även trycket som skulle bli på urtrampnings lagret. kommer inteihåg var det va men de va mkt mindre en det dubbla mot en org så man ska nog orka trampa ur med med:).

jag vet inte om den fungerar en. vet ej om jag ska ha den i min bil heller. tanken är antingen runevad special platta å org lamell eller vanlig turbo platta och sinter. målet är 300++ hk.

Bild

[/img]Bild
"nitar" med m6 gänga ist för nit

Bild

[/img]Bild

Postat: tor dec 14, 2006 2:53 pm
av vesslan
trevligt koplings bygge måste jag säga... o det funkar ju verkar det som, jag funderar själver på vad jag ska använda till min bil 16V/ turbo (volvo).

Lite mer ingående vad har du använt för grejro... en 740 turbo tryckplattar har jag fattat men vad är den extra solfjädern från?

Postat: mån dec 25, 2006 12:05 pm
av runevaden
den är från en annan volvo b230 tryck platta. sen är resten från turbo plattan. har svarvat av klackarna på själva plattan så man inte behöver schimsa så mkt. om du river isär en tryckplatta så förstår du nästan hur du ska göra.