Sida 1 av 1

Smidda kolvar Bmw M20

Postat: fre okt 06, 2006 8:17 am
av Patrik Axelsson
Finns det ngn som vet vart det finns vettiga priser på detta , inom sverige eller utrikes, gäller även om det finns smutta priser på stakar, osv

Postat: fre okt 06, 2006 9:14 am
av Nicke Nyman

Postat: fre okt 06, 2006 9:24 am
av mattias
Amerikanerna gilla JE pistons, här är den största återförsäljaren:

http://www.racetep.com/jeimport.html#bmw

Men ska man ha "turbo-kolvar" så måste man börja tänka på hur de är designade. Bara för att en kolv är smidd är den inte bra för det man ska använda den till.

Postat: fre okt 06, 2006 2:39 pm
av Schlorven
mattias skrev:Amerikanerna gilla JE pistons, här är den största återförsäljaren:

http://www.racetep.com/jeimport.html#bmw

Men ska man ha "turbo-kolvar" så måste man börja tänka på hur de är designade. Bara för att en kolv är smidd är den inte bra för det man ska använda den till.
Dom e nog bra nog billigare än här i swe

Postat: sön okt 08, 2006 2:05 pm
av Patrik Axelsson
såg följande kolvar i ett annat recept,

Molybelagda skört,gasportade övre ringland,"accumulator" groove mellan
första o andra ring, kolvbult i verktygsstål,totalseal gapless ringar,nitrerade övre ringar

kan ngn förklara dom olika begreppen i detta kolvrecept typ "accumulator" groove osv

Postat: sön okt 08, 2006 3:13 pm
av Jens Gustavsson
No gut's No glory skrev:såg följande kolvar i ett annat recept,

Molybelagda skört,gasportade övre ringland,"accumulator" groove mellan
första o andra ring, kolvbult i verktygsstål,totalseal gapless ringar,nitrerade övre ringar

kan ngn förklara dom olika begreppen i detta kolvrecept typ "accumulator" groove osv
det är en hel vetenskap (intresant) :) som vi kan ta i en annantråd skriv en ny fråga på den avanserade delen så kan jag/vi försöka förklara begreppen.

jag kan tilloch börja med att säga att den inte går att köra i en gat motor!