Sida 1 av 1

Bränslepump!

Postat: tis okt 31, 2006 7:32 pm
av pderiksson
Tjenixen!
Jag ska förädla min b20 med trimtopp och weber 45:er! har ni någe tipps på bränslepump till fuggarna som inte kostar skjortan!

Postat: tis nov 07, 2006 1:53 pm
av pderiksson
ingen som vet!??

Postat: tis nov 07, 2006 2:13 pm
av Jens Gustavsson
ungefär hur vass blir motorn??

om det inte är en +180hk så kan en sånhär biltema pump fungera bra och den skadar inte budjeten så mycket heller.

Tryckpump för mont. i närheten av tanken.
Max. kap. 130 l/h. Max. tryck 0,27–0,34 bar. 52-3228 189,00 kr

Postat: tis nov 07, 2006 2:28 pm
av pderiksson
Motorn blir en ganska trimmad b20! väldigt planad b20 topp, med hyffsat portad 46x38vent dubbla fjädrar, bottendel borrad 92mm, någon fin kam med bra lyft!, extraktor grenrör 2,5 tums avgas, dubbla weber 45er.

Kan man sätta 2 stycken sådana pumpar! eller? hur blir det med bränsle trycket?
//Daniel
Jens Gustavsson skrev:ungefär hur vass blir motorn??

om det inte är en +180hk så kan en sånhär biltema pump fungera bra och den skadar inte budjeten så mycket heller.

Tryckpump för mont. i närheten av tanken.
Max. kap. 130 l/h. Max. tryck 0,27–0,34 bar. 52-3228 189,00 kr

Postat: tis nov 07, 2006 2:57 pm
av mattias
Den ska räcka till 200 hk..
Alternativet är en regulator för förgasare med en insprutningspump. Då behöver du däremot dra en retur bak till tanken.

Insprutarpump!

Postat: tis nov 07, 2006 3:08 pm
av pderiksson
Kan man ta vilken insprutningspump som helst!? eller?

Biltema pumparna du visade, skulle de gå att köpa 2 st och paralellkoppla de eller?
//Danne

Postat: tis nov 07, 2006 3:19 pm
av Jens Gustavsson
mesttroligt räcker en om du flödestestar genom hela bränslesystemet och med bortskruvade övre del på förgasarna i en hink med fritt hängande flotörer.

får du ut mer än ca 1.2L på en min så räcker det till 200hk +20% i reserv.