Jag skulle behöva bygga ett par flänsplattor så jag får ut förgasarna ca 3cm från insuget. Det är till dubbla SU
Och jag hade tänkt att tillverka dom lite snabbt själv av trä, för jag skulle behöva dom ganska omgående så att göra i stål tar för lång tid och kostar lite mer. Jag har sett att man brukar ha det på V8or.
jag har tillgång till maskiner så tillverkningen är inga problem.
Så jag undrar vilket träslag som är bäst?
Ska man ytbehandla det med något så det inte drar åt sig bensin?
amazon-tic skrev:tycker de känns lite brandfarligt?? trä, bensin och värme...
Värmen kan man ju skärma av, jag undrar mer hur man kan göra för att inte trä ska dra åt sig bensin? Jag har tillverkat två plattor nu i björk så vi får se hur det funkar.
Här är en bild på hur det kan se ut, det är inte så mycket värme där men dom måste ju göra något för att inte trät ska dra åt sig bensin eller så kanske man vill att det ska dra åt sig bensin så det sväller
på v8 an bruker en å ha adapterplattor så får en lite mer rpm (500) pr tum platta. sen er det att forgasserne intre blir varme, en får gasbildning i flottørkammeret.
psst: morris marina( engelsk bil) hadde GLØDE spiral i bakeliplattan mellom forgasser å innsug, ser likens ut som til volvo å saab, skulle brukes ved VELDIG kallt væder
för att vara riktigt seriös skulle jag behålla träplattorn men pressa i ett tunt alurör invändigt så du får en yta som inte kan suga åt sig smuts, bensin osv. Visst är trä trevligt att jobba i [/img]
Steve skrev:Det största problemet lär väl vara att träplattorna hamnar riktigt nära grenröret?
Ja det är jag lite orolig över det rör sig om 3-4mm ifrån grenröret, men jag har kört ganska mycket nu och det har inte ens blivit svart så det är nog inga problem. insugs luften måste ju kyla ganska mycket.
Att ha alu rör inuti vore ja bra, det kanske man ska försöka sig på.