Bilder från en dag på strippen 29 Maj

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Bilder från en dag på strippen 29 Maj

Inlägg av Mats A »

Ett mycket kallt Piteå är bara förnamnet sen att regnet kom gjorde inte saken bättre men lite action blev det .
Bild
Kytens Amazon .
Bild
TCN-pv:n med 850 motor
Bild
Fräck 940 turbo
Bild
850 ombyggd med kameliontlack
Bild
Nyfikna besökare tittar närmare på sts-bilarna
Bild
p1800 med webertrimmad 6:A
Bild
241:a eller vad man nu skall kalla detta bygge , kul stuk . såg en kortad amazon förra året ,kanske samma ägare vem vet
Bild
Jens väntar på att få köra
Bild
Phredde "the king" ja vad säger man imponerande !!!! 10,64-217km/t och med tanke på vädret och allt . hur skall detta sluta tro . svår att slå törs jag lova
Bild
Jens hadde inte samma imponerande tid som Phredde men förbättring av tiden kommer det kan vi lova . 12,08-187km/t
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

FRÄNT!!! var ju dåligt väder i emmaboda oxå, inte så turligt detta år, förra & förrförra året var det strålande så... blir det några fler körningar i norrland i sommar?
är ju i göteborg/säve och kanske även stockholm?? med bilsport men fler chanser till tidkort tänkte ja på?
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6085
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Vad var det som rasa för phredde?
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Han tryckte troligen luft in i vattnet.. Så den vita röken man såg var mest troligt vatten, men vi får väl höra sanningen inom kort.
Väldigt bra kört av han hur som helst, han fick in några kanonrepor!
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

Ja som sagt tråkit med vädret, speciellt för en som kom lite sen (nån timme efter första start) men hann see en del iaf... Mycket imponerad av phredde's bil måste ja säga :) Lite synd då på haveriet i slutet dock..

//Robban
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Minos
För mycket laddtryck
Inlägg: 148
Blev medlem: tor dec 25, 2003 11:55 pm
Ort: Bakom ingenstans (Umeå)
Kontakt:

Inlägg av Minos »

hörde att laddmätaren visade lite fel (~1,5) medans dator loggen visade 2bar :D Kanske svammlar? =)
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Ersviken »

länkar lite fler bilder från pite.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Ja tror det är datorn som visar fel och inte mätaren... :wink: Men jag fattar inte hur ja kunde köra så fort med tanke på omständigheterna, ska riva motorn imorrn så får vi se när jag kommer tillbaks... :roll:
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Vad hade den coola P1800:an för snurra under huven? Hörde att det var en 6-cylindrig maskin (Volvo B30?) men minns inte om det var överladdat eller inte.
Bild
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Nitrolarse
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 51
Blev medlem: tis apr 13, 2004 6:05 pm

Inlägg av Nitrolarse »

ingen som har flera bilder från piteå skulle vara kul å se
Bild
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Mats A »

http://race.ulkhyvlers.net/index.html

här finns mer bilder , samt massor av bilder från olika race
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Grattis Fredde vilka tider/slutfarter !! Synd bara på den kassa asfalten (sämre än vanlig asfalt).. Hur fort hade det inte gått med riktigt fäste?
Vad hadde du för 60fötter? 201m?
Den röda M3:an var också helt sanslös, den måste ju va den snabbaste BMWn i sverige på en riktig bana!
Ska du köra på vårtävlingen?
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

bästa 60 fot var 1.81, skulle haft lite lämpligare utväxling än 3.73 känner jag, det går lite över 200 när jag växlar till 4:an... ;)
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Jag hade ca 1.86 i 60 fot, så fästet var nog ganska likt, skillnaden är nog ca 300hk i motorerna. Fränt!
Obs jag ska ladda lite mer i B20 nästa tävling! Men jag måste bygga ihop Cosworth V6/24v om jag ska vara med i den tyngsta klassen.
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Skriv svar