bränd ventil på 110cc.

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
TommyBrand
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: mån jan 02, 2006 3:02 am
Ort: Mora
Kontakt:

bränd ventil på 110cc.

Inlägg av TommyBrand »

köpte en billig 110cc "kinamotor" med dåligt komp och det visade sig att det var avgasventilen som gett upp, så min fråga är om det går att slipa in den på något vis. den är gansla skrovlig men ventilsätet verkar ha klarat sig. några tips på vad jag kan göra eller är det bara att köpa ny topp?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: bränd ventil på 110cc.

Inlägg av Jens Gustavsson »

TommyBrand skrev:köpte en billig 110cc "kinamotor" med dåligt komp och det visade sig att det var avgasventilen som gett upp, så min fråga är om det går att slipa in den på något vis. den är gansla skrovlig men ventilsätet verkar ha klarat sig. några tips på vad jag kan göra eller är det bara att köpa ny topp?
ventilen kan kanse köras i en ventilslip maskin sen kan du lämna in toppen för mirra fräsning om det behövs.

mest troligt har det fuskats med ventilspels sjusterig.
TommyBrand
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: mån jan 02, 2006 3:02 am
Ort: Mora
Kontakt:

Inlägg av TommyBrand »

ja ventilspelet var noll så det är förmodligen det som är felet. men hur dyrt kan det vara att lämna in på mira fräsning och hur fungerar det egentligen? har hört om det i ganska många samanhang men aldrig riktigt förstått hur det fungerar.
är det någon som vet någon som slipar ventiler och mira fräser till ett bra pris? en ny topp kostar 550kr + frakt med kam och ventiler monterat och klart så det kanske är billigare på en gång?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

TommyBrand skrev:ja ventilspelet var noll så det är förmodligen det som är felet. men hur dyrt kan det vara att lämna in på mira fräsning och hur fungerar det egentligen? har hört om det i ganska många samanhang men aldrig riktigt förstått hur det fungerar.
är det någon som vet någon som slipar ventiler och mira fräser till ett bra pris? en ny topp kostar 550kr + frakt med kam och ventiler monterat och klart så det kanske är billigare på en gång?

vet ifan om du får grejorna renoverat för de priset :lol:
TommyBrand
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: mån jan 02, 2006 3:02 am
Ort: Mora
Kontakt:

Inlägg av TommyBrand »

då köper jag nytt istället. :wink:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

det är nog lika bra, du får ju lite reservdelar över också då!
nygren__
För lite laddtryck
Inlägg: 1
Blev medlem: fre mar 16, 2007 9:54 am

Inlägg av nygren__ »

Nån som vet var man kan köpa nya ventiler till en 110cc motor??
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Inlägg av knotan »

www.josun.se
han har det mesta :wink:
Skriv svar