nålventil och e-rör på dellorto

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
Daniel 850
Forumsberoende
Inlägg: 556
Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:27 pm
Kontakt:

nålventil och e-rör på dellorto

Inlägg av Daniel 850 »

vad ska man ha för nålventil? jag har 150-1 nu när sätter den stopp? måste man köra med e-rör 14 när man ska köra med turbo? vad händer med andra e-rör

jag har tidigare kör med "orginal turboförgasare" då satt det nålventil
170-1 samt e-rör 14

nu gäller det ombyggda förgasare med ett hopp om ca 350hk


Mvh Daniel
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

ska du ha ca 350hk så behövs ca 2.5-3mm nålventiler. vad gällande e-rör så finns inga givna, man måste låna och prova sig fram. vi bruka börja med några som fungerar bra på liknande sugmotorer.
Daniel 850
Forumsberoende
Inlägg: 556
Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:27 pm
Kontakt:

Inlägg av Daniel 850 »

Jens Gustavsson skrev:ska du ha ca 350hk så behövs ca 2.5-3mm nålventiler. vad gällande e-rör så finns inga givna, man måste låna och prova sig fram. vi bruka börja med några som fungerar bra på liknande sugmotorer.
är det nått förhållande på nålventil/diameter tex 150 =1.5mm 200=2mm osv? har inte förgasarna här så jag kan mäta är nålen så grov så man kan borra upp till 2.5-3 mm? eller måste man ha en stor nålventil från början?

ge gärna tips på vilka e rör som brukar funka ?

Mvh Daniel
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

ja, tex 200 nål är 2.0mm. det är svårt att borra nålventilerna ,men det går om man har en bra svarv och om man gradar av kanten så den inte läcker i genom.
Skriv svar