Sida 1 av 2
jarmos överladdade bilar
Postat: tis feb 13, 2007 6:39 pm
av Jens Gustavsson
Postat: tis feb 13, 2007 7:25 pm
av c_wester
Postat: tis feb 13, 2007 7:48 pm
av Jens Gustavsson
har du kört nåt med corvetten på strippen i turbo utförande?
vad sitter för grejor i den?
jag gillar stora bilden i power då corvettens G krafter ser ut att slita på fint. (det är fränt när man bara ser blå himmel i starten)
http://race.ulkhyvlers.net/dragrace/Pit ... C06697.JPG
Postat: ons feb 14, 2007 10:49 am
av Jarmo
Jens Gustavsson skrev:har du kört nåt med corvetten på strippen i turbo utförande?
vad sitter för grejor i den?
jag gillar stora bilden i power då corvettens G krafter ser ut att slita på fint. (det är fränt när man bara ser blå himmel i starten)
http://race.ulkhyvlers.net/dragrace/Pit ... C06697.JPG
inte kört med de senaste som finns nu.Byggde ihop en verklig snik motor
år 95 vanlig corvette 89a motor med dubbla topplockspackningar vända
grenrör tryckte igenom en 650 spredbore förgasare. Laddtryck 0,5kg.
inga snabba tider ändock 11.2 402m.
Nya spisen är mer igenomtänkt.First insprutning.k27 turbos.Alu dart toppar.rullcam.rullvippor.Även bränsletillskott nozzlar nosmunstycken en i varje( runners insug) .Väntar nu på att nya bakaxeln kommer från usa Tomsdifferentials.com där kan ni läsa mer info.Den jag har bes är näst intil skottsäker. Fick ni lite mer info vad som komma skall!!
Postat: ons feb 14, 2007 5:40 pm
av zajja
Fina bilar, och av att döma på info:n lär dem gå fint också

Postat: ons feb 14, 2007 7:11 pm
av Jens Gustavsson
Jarmo skrev:Jens Gustavsson skrev:har du kört nåt med corvetten på strippen i turbo utförande?
vad sitter för grejor i den?
jag gillar stora bilden i power då corvettens G krafter ser ut att slita på fint. (det är fränt när man bara ser blå himmel i starten)
http://race.ulkhyvlers.net/dragrace/Pit ... C06697.JPG
inte kört med de senaste som finns nu.Byggde ihop en verklig snik motor
år 95 vanlig corvette 89a motor med dubbla topplockspackningar vända
grenrör tryckte igenom en 650 spredbore förgasare. Laddtryck 0,5kg.
inga snabba tider ändock 11.2 402m.
Nya spisen är mer igenomtänkt.First insprutning.k27 turbos.Alu dart toppar.rullcam.rullvippor.Även bränsletillskott nozzlar nosmunstycken en i varje( runners insug) .Väntar nu på att nya bakaxeln kommer från usa Tomsdifferentials.com där kan ni läsa mer info.Den jag har bes är näst intil skottsäker. Fick ni lite mer info vad som komma skall!!
en 11.2 är ju inte så dumt i en äkta gat bil
en mycket bra bakaxel sida
www.Tomsdifferentials.com hadde en del volvo också.
men vilken bil ska du satsa på i sommar då?
eller gör du som jag att du kör den ena tills den går sönder sen kör du den andra resten av sesongen

synd bara att dygnet inte hadde 10 timmar mer att ge så man han med alla maskiner man har
jag kommer att köra vega bilen sugmotor men med färdiga turborör mm om allt lirar hyffsat kanse jag hinner testa en super lågtrycks kombinatin mot hösten med tjockare toppackningar (ca 10.5:1 mot ca 12:1 med tunisar) vass sugmotor motor cam. men jag skulle haft tag på en större turbo! du vet inte av nått stort där nere i skövde (vist är det volvo land?)
jag ringde GIK och fråga den men de sa att det skulle va fel turbo på min lilla csb 355

på svensk turboservis hadde dom ev en tracktor puller turbo (switser S5 men den kosta typ 30000kr så det var ju inte så fränt
jag vill helst ha tag i en rostig, oljig stor turbo för ett par tusen

Postat: fre feb 16, 2007 7:28 pm
av T-27
en mycket bra bakaxel sida
www.Tomsdifferentials.com hadde en del
volvo också.
Toms är nog bäst på bakaxlar
Har köpt min utvxl och Alu support där Kanon grejor med Finish

som dessutom passade direkt inget halvfabrikat
.
Postat: lör feb 17, 2007 7:21 pm
av Mats A
Postat: mån aug 13, 2007 12:29 pm
av Jens Gustavsson
jarmo hur går det med oldsen, har du hunnit gasa nått med den i sommar?
vetten.oldsen
Postat: sön feb 24, 2008 7:09 pm
av Jarmo
Hej! kommer lite info vad som hänt i garaget!
Corvetten har uppgraderas med nytt sprut mappbaserat även fått nya grenrör. Wastegate är hks 50mm. Turbora är som förut K27. Spridarna är även bytta till större. Nu har man ytrymme för mera hästar.
Väntar nu på de sista delarna till bakaxeln från toms. Motorn saknar fördelare, den befintliga som fanns passa inte ihop med de nya kabelhärvan. Så de va bara best en från usa den är g.
Kommer bli närvöst för första start får hoppas den går igång.Sen ska den mappas huga huga.
Oldsen har jag fått i ordning på nu med allt strul med div förgasar problem och remmar som hoppar sitter cog drivning där nu. Har även gjort om förgasarhatten den sitter idag med 4 extra bultar så den sluter tätt!
Fick te en ynka tid på 13.2 ockej va väll inte någon max repa. Den tiden ska putsas får ge gaspedalen mer golvskänning. Sen får jag även prova öppna lustgas kranen Sen får vi se vad tiduret visar!!
mvh jarmo :doh:
Postat: mån feb 25, 2008 3:18 pm
av Jens Gustavsson
Postat: mån feb 25, 2008 9:37 pm
av David Herbertsson
Verkar ju helt vansinnigt roligt alltihop

! Bra bilsmak har du också..
Om plånboken vill så ska jag smaka turbo v8 innan detta året är över, så alla sånna här trådar är intressanta.
Vad har du för växellådor i dina bilar? Automat i oldsen såg jag, men i corvetten?
/David
Postat: tis feb 26, 2008 2:46 am
av DanielSundström
Du såg lite yngre ut än jag hade förväntat mig!

Postat: tis feb 26, 2008 2:40 pm
av Jarmo
Custom skrev:Verkar ju helt vansinnigt roligt alltihop :lol: ! Bra bilsmak har du också..
Om plånboken vill så ska jag smaka turbo v8 innan detta året är över, så alla sånna här trådar är intressanta.
Vad har du för växellådor i dina bilar? Automat i oldsen såg jag, men i corvetten?
/David
Vetten har en förstärkt th400 med 11" turbin Olle på EAT har pellat ihop den mycket bra jobb inga problem med den!! :)
Postat: tis feb 26, 2008 2:44 pm
av Jarmo
DanielSundström skrev:Du såg lite yngre ut än jag hade förväntat mig! :shock:
Ja de kan ha sina nackdelar i bland specielt när man ska te bolaget! :P