18,09 bakhjuls Hk har blivit 19,59 bakhjuls hk
18,09 bakhjuls Hk har blivit 19,59 bakhjuls hk
I dag var jag och körde en av mina testhojar i bromsbänken hos Ebos i Malmö. Att motorn på denna hoj går grymmt bra visste jag innan, men att den skulle ge denna effekt var en mkt glad upplysning.
Motor: Josun speciale jialing 141cc.
Utrustad med: 56mm japansk racing kolv. Josun kamkitt. Portad och flödes testad topp ifrån Topplocksverkstan, Special topp packning, Takegawa rotorkit + lättare oljekastare, Mikuni Wm 26, Spees avgassytem, Aspen Racing fuel i tanken (Jag kör enbart på denna bensin).
Detta är det bästa resultatet jag kommit upp i än så länge, och ska jag vara ärlig så är jag mkt nöjd
Men skam den som ger sig,, Jag ska plocka ut mera
Det blir nog en typ sådan här motor jag monterar på min Monkey.
//Johan
Motor: Josun speciale jialing 141cc.
Utrustad med: 56mm japansk racing kolv. Josun kamkitt. Portad och flödes testad topp ifrån Topplocksverkstan, Special topp packning, Takegawa rotorkit + lättare oljekastare, Mikuni Wm 26, Spees avgassytem, Aspen Racing fuel i tanken (Jag kör enbart på denna bensin).
Detta är det bästa resultatet jag kommit upp i än så länge, och ska jag vara ärlig så är jag mkt nöjd
Men skam den som ger sig,, Jag ska plocka ut mera
Det blir nog en typ sådan här motor jag monterar på min Monkey.
//Johan
Senast redigerad av josun den mån apr 23, 2007 11:37 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
vilken effekt! måste gå som sat......
vad ger en modärn 80cc 2 takts kross på bakdäcket?
vad ger en modärn 80cc 2 takts kross på bakdäcket?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jag har inte byggt nån kina race motor till mig själv jag refererar bara till mats och freddes motorerjosun skrev:Jens! Har du byggt några Minimx/Monkey motorer som har större volym än 127cc? Om inte,, Prova att bygga lite större typ 137 eller 141cc eller kanske mer, det gör en hel del.
//Johan
hur mycker gav det på eran motor, var det inte 16.3hk eller nått sånt med eran förra mindre motor som det fins bromspapper på www.topplocksverkstan.se ??
hur blev varvtals förändrigarna vid max vrid/effekt?
Senast redigerad av Jens Gustavsson den mån feb 19, 2007 8:56 pm, redigerad totalt 1 gånger.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 18
- Blev medlem: tis jul 26, 2005 6:36 pm
- Ort: Norge
vad ger en modärn 80cc 2 takts kross på bakdäcket?[/quote]
Vi kjører mopeddragracing i norge, og benket ca. 25 hk på bakhjulet, og gubben som benket den sa at trimmet 80cc crossere lå på oppunder 25hk.
Husker ikke precise tall, men ca..
Hjemmesiden vår: www.mopeddrag.com
Vi kjører mopeddragracing i norge, og benket ca. 25 hk på bakhjulet, og gubben som benket den sa at trimmet 80cc crossere lå på oppunder 25hk.
Husker ikke precise tall, men ca..
Hjemmesiden vår: www.mopeddrag.com
Nothing`s like the smell of racefuel in the morning!!!
Mer power
Hej på er!
Jag var hos Dirtbikes och bänkade min hoj igen. Nu har den gått sammanlagt 14 timmar körning och lämnade 19,59 bakhjuls Hk efter lite mindre justering.
Mvh
Johan
Jag var hos Dirtbikes och bänkade min hoj igen. Nu har den gått sammanlagt 14 timmar körning och lämnade 19,59 bakhjuls Hk efter lite mindre justering.
Mvh
Johan
Det är ju alltid kul med hästar, otroligt kul faktiskt. Vad jag däremot inte kan förstå är den totala upphetsningen över antalet hk på hela 141 cc? En 2-takts Zundapp med en konstuktion härstammande från 50 talet ger samma effekt med endast hälften av denna cc. Ett levande bevis för detta finns som film på Topplocksverkstans hemsida. Jag vill inte vara dryg med detta inlägg men jag har svårt att fatta upphetsningen. Kan någon ge en rimlig förklaring till fenomenet så vore jag tacksam.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 182
- Blev medlem: tis apr 04, 2006 4:36 pm
- Ort: Yttertavle(Umeå)
- Kontakt:
2-Takt och 4-Taks motorer kan man ju rimligen inte jämföra rakt av eller hur tänkte du?Styggve skrev:Det är ju alltid kul med hästar, otroligt kul faktiskt. Vad jag däremot inte kan förstå är den totala upphetsningen över antalet hk på hela 141 cc? En 2-takts Zundapp med en konstuktion härstammande från 50 talet ger samma effekt med endast hälften av denna cc. Ett levande bevis för detta finns som film på Topplocksverkstans hemsida. Jag vill inte vara dryg med detta inlägg men jag har svårt att fatta upphetsningen. Kan någon ge en rimlig förklaring till fenomenet så vore jag tacksam.
Har jag trampat på några tår? I så fall var det långt ifrån mitt syfte.
Pysen skrev:
” 2-Takt och 4-Taks motorer kan man ju rimligen inte jämföra rakt av eller hur tänkte du?”.
Vad menar du med ”rakt av”? En fyrtaktare tillverkad på 2000 talet på 141 cc jämfört med en 66 cc tvåtaktare med anor från mitten av 1900 talet är väl knappast rakt av?
Om du menar att man ska jämföra litereffekter på en modern fyrtaktare och en lika modern tvåtaktare så har du en point. Jag jämförde något helt annat.
Pysen skrev:
” 2-Takt och 4-Taks motorer kan man ju rimligen inte jämföra rakt av eller hur tänkte du?”.
Vad menar du med ”rakt av”? En fyrtaktare tillverkad på 2000 talet på 141 cc jämfört med en 66 cc tvåtaktare med anor från mitten av 1900 talet är väl knappast rakt av?
Om du menar att man ska jämföra litereffekter på en modern fyrtaktare och en lika modern tvåtaktare så har du en point. Jag jämförde något helt annat.