finnes ca 4 typ b20 topplock+ ett r-sport variant
typ 1 er dom som kom i høsten 68(som 69)
har inte plattad til for injectors(spridare) har 89mm forbrenningsrum
har 42ans innsugsventil...har bare 2 forsterkningstrekanter på støtstangskanten
typ 2 er dom som kom høsten 71(som 72)
har plattad til for spridare, har 89mm forbrenningsrum
har 44mm insugsventil

har forsterkningtrekanter på støtstangskanten
typ 3 er dom som kom høsten 72(som 73)
har plattad til for spridare har 93mm forbrenningsrum
har 44 innsugsventil, har forsterkningstrekanter på støtstangskanten

har en svakka ved exosporten v 3ans sylinder( brukar å sprikka der
typ 4 kom høsten 73(som 74) chassibokstav A, 44mm innsugsventil
har platting for spridare, har 93mm forbrenningsrum,har forsterkningstrekanter på støtstangskanten
har en forsterkning ved 3ans exosport( der dom brukte å sprikka) les dom blir hel kant ved grenrørsiden
typ 4 er gjerne den som er best til trim...støp nr (ydg 15,ydg 16,ydg 17

finnes en YDG 18)
sen er det R-sport varianten, der det er stemplet inn ett volvos delnr.. typ 552 xxx...på kanten ved 3ans exosport, men oppå ved toppdexel..
den har lite stoore innsugskanaler, har 44 innsugsventil å 37ans exosventil, burde være dugeli til innsprutare, kansje til turbo
varning: varianter finnes som er lite hybrid av dom varianter nr 1, 2 å 3
å komphøyden varierer noe ( A-motor, E-motor,F-motor)