nån mer än jag som haft tankarna eller??
vad 'är de stor ptroblemen ni funderar kan finnas
har lagt ut en frågeställning på sporthojj å har även en tråd på tpc som berör ämnet.
Jag personligen ser inga större bekymmer som borde ställa till det allt för mycket men jag har inte kört nått annat än radiobilen på metti/nitro så vet inte hur det reagerar när man häller det i en "vanlig" 4takstmotor...
nått speciellt man ska tänka på typ
http://forum.turboperformanceclub.com/v ... p?t=147588
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=149598
mettis i fiddyn.
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
gissningsvis med hög kompa(som behövs för att dra nytta av soppan)
så kan tändenergin bli klen (låga varv och när motorn ger mycket effekt)
nåldiametern kan bli ett problem (kan inte flöda mer än en viss huvudmunstycksstorlek)
oljan börjar ganska snabbt likna typ senap
motordelar som har stående kontakt med mettis tar stryk i längden
säkert inga stora problem alltså! bara att testa
/F
så kan tändenergin bli klen (låga varv och när motorn ger mycket effekt)
nåldiametern kan bli ett problem (kan inte flöda mer än en viss huvudmunstycksstorlek)
oljan börjar ganska snabbt likna typ senap
motordelar som har stående kontakt med mettis tar stryk i längden
säkert inga stora problem alltså! bara att testa
/F