Bestyckning till PB-908, C4, MM102W

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 890
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Bestyckning till PB-908, C4, MM102W

Inlägg av Markus »

Ja de gäller en minimoto, 50cc vattenkyld
kallas både pb-908, C4 och MM102W.
ingen av er som har en sådan?

jagar förgasarbestyckning då den inte går som den ska. testat luftskruven och flytta nålen.
nån stanns mitt i varvregistret bluddrar den och orkar inte varva över det om den har belastning, men är den upppallad så kommer den förbi de varvtalet och når effekttoppen.

tips?

Bild
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

mitt i varvtals registret, på vilken gas? fullt?

och är det just efter du gasar fullt eller?
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 890
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

jo de är på full gas, blir ingen skillnad om ja släpper på gasen lite.
pallar ja upp den så är den så att komma förbi bluddret och varva ut helt.
peder
För mycket laddtryck
Inlägg: 111
Blev medlem: sön nov 26, 2006 7:43 pm
Ort: Visby

Inlägg av peder »

Ja det är väl säkert nån keihin eller mikuni kopia på dessa väl?
Som "tumregel"(dumregel) brukar man säga luftskruven=tomgång till kvartsgas, trottelnålen=kvartsgas till trekvartsgas, huvudmunstycket= trekvartsgas till fullgas. Men det överlappar och samarbetar så helt kan man inte styra efter detta.
Men har du provat att höja nålen å de inte hjälpte så är det dags att borra huvudmunstycket, plocka ur å kolla storleken. Eftersom den orkar upplyft, utan belastning, så tycker jag det borde räcka med 0,10 uppborrning. Börja med det å se, läs av stiftet ordentligt efter en stund(varmkörd!) och se om det räcker, annars får du borra vidare.

//Peder

PS. Har du inte borrar i så små storlekar så kan säkert närmaste Mc verkstad låna ut munstycken till dej så du får prova fram rätt storlek(om dom har nåt som passar) DS.
Rod02
För mycket laddtryck
Inlägg: 189
Blev medlem: tor dec 28, 2006 6:30 pm

Skit i munstycket.

Inlägg av Rod02 »

Har en minicross. Den sätter igen huvudmunstycket ofta. Man märker att den kräver lite choke när den är varm. Rensning med ett borr (något mindre) hjälper. Har du choke så testa den som "justerbart munstycke".
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 890
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

Har testat de där me choken, då vill den dö helt på låga varv.
men av mina erfarenheter av mopeder å 2taktare i allmänt så brukar för mkt soppa resultera i "4taktande", känns nästan som om den skulle missa att tända vid just de varvtalet.
men vore stiftet dåligt så borde de ju inte klara av att gå högre i varvtal.
de där me att avläsa stiftet är ett elände, måste lös me kylarn för att få loss tändhatten :D

ska ta å forsätta justera efter helgen. finns de inga justerbara munstycken som man hade på sachsmoppen?
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

kolla bränsleslangen.. finns dom som varit veckade
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Rod02
För mycket laddtryck
Inlägg: 189
Blev medlem: tor dec 28, 2006 6:30 pm

Inlägg av Rod02 »

http://www.bbmoto.se/ Har ställbart. Vet ej om det passar på din modell.
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 890
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

Rod02 skrev:http://www.bbmoto.se/ Har ställbart. Vet ej om det passar på din modell.
'

hade bara till de luftkylda och devar slutsålt.
får spana vidare på va som kan va fel.
Användarvisningsbild
Richard
Forumsberoende
Inlägg: 3701
Blev medlem: sön jun 13, 2004 7:46 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Richard »

Har du inte bytt soppafiltret så gör det. Mitt löstes upp av bensinen ;)
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 890
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

Jo ja började me att byta soppa filter, var i princip tätt :D
fick igång den igår :D
enda ja gjorde var att knacka ihop stiftet lite.
var ett br9es, äre rätt stift på en sån motor?
knackade ihop elektrodavståndet till hälften ungefär, då orkade den varva ut.
släckte väl gnistan trots allt.
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 890
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

Har hunnit köra lite nu, går riktigt bra måste jag säga :D

sist ja körde kände jag att kopplingen slirade lite :/
körde ett par meter till och då slutade den slira, körde å skulle stanna å kände att den verkligen inte frikopplade, öppnade å kikade. de här möttes jag av :D

Bild

trearmad justerbar beställd :D
Skriv svar