Sida 1 av 1
K-jet och överladd??
Postat: mån mar 26, 2007 11:36 am
av Löwen
hur mår sprutet på en b230E av lite övertryck??? nån som testat?? på b21et så sugs ju luften genom bräslehuvudet?? så hur mår bräslehuvudet av att trycksättas??
//Löwen
Re: K-jet och överladd??
Postat: mån mar 26, 2007 11:58 am
av Jens Gustavsson
Löwen skrev:hur mår sprutet på en b230E av lite övertryck??? nån som testat?? på b21et så sugs ju luften genom bräslehuvudet?? så hur mår bräslehuvudet av att trycksättas??
//Löwen
om luftmängds mätaren trycksäts hur ska den då mäta luft mängden?
Postat: tor mar 29, 2007 1:22 am
av Robert Markström
hur skulle det gå å suga genom den då? ngn som testat?
Postat: fre mar 30, 2007 1:37 pm
av Löwen
Radwan skrev:hur skulle det gå å suga genom den då? ngn som testat?
så funkar ju k-jet på b21orna...
Postat: fre mar 30, 2007 4:00 pm
av Jens Gustavsson
rent spontant så ska man inte använda K- jet systemet på trimmade bilar då det bara blir problem.
Postat: fre mar 30, 2007 7:40 pm
av zlobban
Precis. Det brukar funka alla tiders... tills man ändrar något i motorn. Sedan blir det en enda stor gissningslek av alltihopa.... Vilken luftvåg passar bäst? Vilket bränslehuvud? Gnistra? Eller funkar det kanske original med något tilläggssprut? Mycket skruvande å testande innan bilen går bra... om man inte har tur direkt...