Weber 45or som nyser!
Weber 45or som nyser!
Hej jag har ett litet problem. Jag har en B23 som är ombyggd till 2,5L med 405 topp och K kam. När jag startar så börjar den nysa ur 3:an insug och när jag gasar på så är det nästan som den ska dö men sen går den upp i varv och är jätte seg på att gå ner i varv. nån som vet va det kan vara? tacksam för svar!!
när den är väldigt sen att gå ner till tomgång beror det nästan alltid på att den inte är synkad + att blandningsskruvarna inte står rätt har du dom gamla 151orna (mässing flotör) kan du ställa dom på ett varv som grund
börja först att kolla nålventilerna så att dom är fräsha kolla flotör höjden
ska stå på 8mm jätte viktigt om du vill få dom att reagera på blandskruvarna. när dom är synkade ställer du tomgången på tusen varv. och börjar att justera på lågfart skruva ner till den ökar som mest där ska den stå (en i taget ökar tomgången för mycket skruva ner och fortsätt ) reagerar den ej på lågfarten byt nålventiler
ps både weber handboken+kg har mycket bra tips
har alltid funkatt för mig
börja först att kolla nålventilerna så att dom är fräsha kolla flotör höjden
ska stå på 8mm jätte viktigt om du vill få dom att reagera på blandskruvarna. när dom är synkade ställer du tomgången på tusen varv. och börjar att justera på lågfart skruva ner till den ökar som mest där ska den stå (en i taget ökar tomgången för mycket skruva ner och fortsätt ) reagerar den ej på lågfarten byt nålventiler
ps både weber handboken+kg har mycket bra tips
har alltid funkatt för mig

-
- Sävar Turbo Racing
-
- Sävar Turbo Racing