svarar mig själv. har hittat en kam men den kostar 1500:- jag vill inte lägga 1500:- på en kam. finns det inte billigare ställen. förutom att beställa ifrån utlandet. vill inte krångla med sånt
dom är rätt dyra om man inte handlar direkt i utlandet
finns lite olika typer av kammar o kamdrivningar så kolla noga och
lita inte på nån firma som inte har stenkoll på vad dom har för grejer.
gissar att du även måste byta kamdrev till ett med två bulthål (honda nice typ)
om det är en lifan "125" fiddymotor du har? jag har inte koll på orginal motorbetekningarna.
fredde_vit_pv skrev:dom är rätt dyra om man inte handlar direkt i utlandet
finns lite olika typer av kammar o kamdrivningar så kolla noga och
lita inte på nån firma som inte har stenkoll på vad dom har för grejer.
gissar att du även måste byta kamdrev till ett med två bulthål (honda nice typ)
om det är en lifan "125" fiddymotor du har? jag har inte koll på orginal motorbetekningarna.
/F
nopp detta är en 139fmb (50cc orginalmotor) med 3 st skruvar till kamdrevet
honda z50 kam ska tydligen passa rakt i om jag fattat det hela rätt med
har ju hittat sånna här kammar på 2 ställen i sverige som har dom för samma pris
JC/ZS RACE KAM
Passar: SKYTEAM PITBIKE 125cc, Monkey/Gorilla med 50 & 70cc-motorer,
Också vissa 110cc-motorer, kombinerat
med 22mm:s insuget går den som ett skott !!!
1495:-
ja då är jag med,nästan iallafall har sett en sån i delar och det såg ut som
jaling kammen skulle passa(svart motor med 52,4/57 borr/slag.
men är det inte läge att snegla lite på ett motorbyte, du får ju en motor till
för bara dryga tusenlappen mer än en kam som kanske inte ens passar?
jag lånade en vippa från jenshing 50 när jag kollade några grejer och
den verkade va för kort släpsko för att funka med lifan 120 trimkam!
är inte säker men det bör kollas iaf
fredde_vit_pv skrev:jag lånade en vippa från jenshing 50 när jag kollade några grejer och
den verkade va för kort släpsko för att funka med lifan 120 trimkam!
är inte säker men det bör kollas iaf
/F
Men folk här, vart fan hittar jag vassa kammar till Loncin 107 cc?
alla kammar jag sett är någotsånär lika och borde gå att svarva nya
lagerpassningar på eller bussningar för lagren.
det går tillomed att köra helt glidlagrat! ventilfrigången kan bli ett problem
om inte kolven har gods att klara en urfräsning.
övre kamdrevet måste kanske anpassas så att det har dubbelt så många
kuggar som det som sitter i motorn! (28 eller 32 t på kammen)
börjat fundera på ifall man ska beställa den kammen eller om man skulle jaga rätt på en annan. men den jag snackat om e ju vettigast. eller den ser ut att ha bra durationer (höga) men frågan e om man kan få tag på en likvärdig billigare. tex via josun eller något annat ställe
funderar även på om man vinner på att byta cdi:n mot
Booster Cdi
Art Nr kit-cdi
Super booster Cdi. En uppdaterad version av Kitaco modellen Levereras med kabelsats så att den passar även passar Kina motorer.
Jag hjälper gärna till och plockar fram en bra trimkam till era motorer. Skicka över måtten på original kammen (längden, Lagerdiametern) Så rotar jag lite i lådorna. Jag har det mesta på lager så leverans tiden blir kort.
Angående Super boost Cdi boxen,, Så har jag bara fått positiva gensvar ifrån kunder angående denna, och det är alltid roligast med nöjda kunder
För förfrågan om delar: Kontakta info@josun.se eller slå en pling på
070-53 24292
börjar få iordning på förgasar bestyckningen nu. bara att fixa småpill nu innan kambyte
den har vaknat till liv så pass att ena kedjespännar plåten böjde sig 2gånger. så jag funderar att göra 2st egna i 3mm stålplåt.... håller inte dom ja då e det någon galen kraft i motorn.
så det börjar bli dags på att undersöka kammar. vilket som ger mest pulver för vettigast pris.....
sen får man börja leta efter något ställe i närheten här i västra götaland som e villiga att bänka en moped för att kolla hur mycket effekt det är. + för att bevisa att det går att få ur mycket effekt ur en fyrtaktare med. vilket vi här redan vet..
vart tror ni gränsen går för 4-takt 50cc? mellan 10-12hk?