pagsta chopper goes vassare

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
bozze86
Forumsberoende
Inlägg: 607
Blev medlem: sön mar 25, 2007 4:44 pm
Ort: Kinnarp/Slutarp

pagsta chopper goes vassare

Inlägg av bozze86 »

vart kan man hitta vassare kammar till en lifan 139fmb motor?

sen hur är det med benämningen på kammarna. e det bokstäver på dom med för hur vassa dom e. eller får man helt enkelt ta reda på durationerna på dom?

här kommer en liten bilder + film med felbestyckad fugge

Bild
Bild

http://bozzeracing.no-ip.org/bilder/20070416.3gp
[8,05 MB]

ni får ursäkta mig för den kassa kvaliten på filmen fick ett infall och filmade med mobilen.

kan gå rätt så slött att ladda ner då servern står hemma hos mig med 1mbit upp
bozze86
Forumsberoende
Inlägg: 607
Blev medlem: sön mar 25, 2007 4:44 pm
Ort: Kinnarp/Slutarp

Inlägg av bozze86 »

svarar mig själv. har hittat en kam men den kostar 1500:- jag vill inte lägga 1500:- på en kam. finns det inte billigare ställen. förutom att beställa ifrån utlandet. vill inte krångla med sånt
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Inlägg av fredde_vit_pv »

dom är rätt dyra om man inte handlar direkt i utlandet :cry:
finns lite olika typer av kammar o kamdrivningar så kolla noga och
lita inte på nån firma som inte har stenkoll på vad dom har för grejer.
gissar att du även måste byta kamdrev till ett med två bulthål (honda nice typ)
om det är en lifan "125" fiddymotor du har? jag har inte koll på orginal motorbetekningarna.

/F
bozze86
Forumsberoende
Inlägg: 607
Blev medlem: sön mar 25, 2007 4:44 pm
Ort: Kinnarp/Slutarp

Inlägg av bozze86 »

fredde_vit_pv skrev:dom är rätt dyra om man inte handlar direkt i utlandet :cry:
finns lite olika typer av kammar o kamdrivningar så kolla noga och
lita inte på nån firma som inte har stenkoll på vad dom har för grejer.
gissar att du även måste byta kamdrev till ett med två bulthål (honda nice typ)
om det är en lifan "125" fiddymotor du har? jag har inte koll på orginal motorbetekningarna.

/F
nopp detta är en 139fmb (50cc orginalmotor) med 3 st skruvar till kamdrevet

honda z50 kam ska tydligen passa rakt i om jag fattat det hela rätt med

har ju hittat sånna här kammar på 2 ställen i sverige som har dom för samma pris

JC/ZS RACE KAM
Passar: SKYTEAM PITBIKE 125cc, Monkey/Gorilla med 50 & 70cc-motorer,
Också vissa 110cc-motorer, kombinerat
med 22mm:s insuget går den som ett skott !!!
1495:-

http://www.minibike.nu/200147p%20Racekam%20Jincheng.jpg
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Inlägg av fredde_vit_pv »

ja då är jag med,nästan iallafall :) har sett en sån i delar och det såg ut som
jaling kammen skulle passa(svart motor med 52,4/57 borr/slag.
men är det inte läge att snegla lite på ett motorbyte, du får ju en motor till
för bara dryga tusenlappen mer än en kam som kanske inte ens passar?

typ denna

http://www.bikenet.se/produktinfo.asp?id=162&katid=1
bozze86
Forumsberoende
Inlägg: 607
Blev medlem: sön mar 25, 2007 4:44 pm
Ort: Kinnarp/Slutarp

Inlägg av bozze86 »

jo motorbyte kan man ju grubbla över men då e det ju ingen sport i det. även om det går att trimma dom med....

om man kollar på den kammen och jämför med min så ser don snarlika ut i fästet

Bild
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Inlägg av fredde_vit_pv »

jag lånade en vippa från jenshing 50 när jag kollade några grejer och
den verkade va för kort släpsko för att funka med lifan 120 trimkam!
är inte säker men det bör kollas iaf

/F
Användarvisningsbild
Swedish_Blackadder
För mycket laddtryck
Inlägg: 429
Blev medlem: ons feb 07, 2007 11:07 pm
Ort: Hemlig ort, säkerhetsklassad imformation.

Inlägg av Swedish_Blackadder »

fredde_vit_pv skrev:jag lånade en vippa från jenshing 50 när jag kollade några grejer och
den verkade va för kort släpsko för att funka med lifan 120 trimkam!
är inte säker men det bör kollas iaf

/F
Men folk här, vart fan hittar jag vassa kammar till Loncin 107 cc?
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Inlägg av fredde_vit_pv »

alla kammar jag sett är någotsånär lika och borde gå att svarva nya
lagerpassningar på eller bussningar för lagren.
det går tillomed att köra helt glidlagrat! ventilfrigången kan bli ett problem
om inte kolven har gods att klara en urfräsning.
övre kamdrevet måste kanske anpassas så att det har dubbelt så många
kuggar som det som sitter i motorn! (28 eller 32 t på kammen)

allt är möjligt! :wink:
bozze86
Forumsberoende
Inlägg: 607
Blev medlem: sön mar 25, 2007 4:44 pm
Ort: Kinnarp/Slutarp

Inlägg av bozze86 »

det finns 3st olika kammar på marknaden och alla 3st kammar kan han få fram. den dom har på hemsidan e den som e mest vanligast..
bozze86
Forumsberoende
Inlägg: 607
Blev medlem: sön mar 25, 2007 4:44 pm
Ort: Kinnarp/Slutarp

Inlägg av bozze86 »

börjat fundera på ifall man ska beställa den kammen eller om man skulle jaga rätt på en annan. men den jag snackat om e ju vettigast. eller den ser ut att ha bra durationer (höga) men frågan e om man kan få tag på en likvärdig billigare. tex via josun eller något annat ställe

funderar även på om man vinner på att byta cdi:n mot

Booster Cdi
Art Nr kit-cdi

Super booster Cdi. En uppdaterad version av Kitaco modellen Levereras med kabelsats så att den passar även passar Kina motorer.

Pris SEK 595.00

http://www.josun.se/images/Webshop1%20013.jpg
Användarvisningsbild
josun
För mycket laddtryck
Inlägg: 144
Blev medlem: tis sep 05, 2006 3:15 pm
Ort: Näsum
Kontakt:

Kammar mm

Inlägg av josun »

Hej på er!

Jag hjälper gärna till och plockar fram en bra trimkam till era motorer. Skicka över måtten på original kammen (längden, Lagerdiametern) Så rotar jag lite i lådorna. Jag har det mesta på lager så leverans tiden blir kort.

Angående Super boost Cdi boxen,, Så har jag bara fått positiva gensvar ifrån kunder angående denna, och det är alltid roligast med nöjda kunder :)
För förfrågan om delar: Kontakta info@josun.se eller slå en pling på
070-53 24292

Mvh
Johan Sundmar
Användarvisningsbild
Swedish_Blackadder
För mycket laddtryck
Inlägg: 429
Blev medlem: ons feb 07, 2007 11:07 pm
Ort: Hemlig ort, säkerhetsklassad imformation.

Inlägg av Swedish_Blackadder »

Ett annat probs jag har är att hitta en cylle/kolv till 124 cc till loncinen, allt jag hittat har hört hemma till LiFan....
bozze86
Forumsberoende
Inlägg: 607
Blev medlem: sön mar 25, 2007 4:44 pm
Ort: Kinnarp/Slutarp

Inlägg av bozze86 »

börjar få iordning på förgasar bestyckningen nu. bara att fixa småpill nu innan kambyte

den har vaknat till liv så pass att ena kedjespännar plåten böjde sig 2gånger. så jag funderar att göra 2st egna i 3mm stålplåt.... håller inte dom ja då e det någon galen kraft i motorn.

så det börjar bli dags på att undersöka kammar. vilket som ger mest pulver för vettigast pris.....

sen får man börja leta efter något ställe i närheten här i västra götaland som e villiga att bänka en moped för att kolla hur mycket effekt det är. + för att bevisa att det går att få ur mycket effekt ur en fyrtaktare med. vilket vi här redan vet..

vart tror ni gränsen går för 4-takt 50cc? mellan 10-12hk?
Pysen
För mycket laddtryck
Inlägg: 182
Blev medlem: tis apr 04, 2006 4:36 pm
Ort: Yttertavle(Umeå)
Kontakt:

Inlägg av Pysen »

Skulle nog sikta på 5hk med 50cc, fixar du det med en kina-motor och två ventiler så borde det vara en kul snurra.
Skriv svar