Ska köpa den här motorn i helgen: http://www.bikenet.se/produktinfo.asp?id=162&katid=11
Min fråga är hur den ska köras in?
Ska jag tappa ur oljan som är i innan jag startar den å fylla i nån bättre olja?
Vilktigt å tänka på sen då?
Köra in kina 4-taktare?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: mån jan 02, 2006 3:02 am
- Ort: Mora
- Kontakt:
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Som sagt, byt olja med korta intervaller i början.
Jag varmkör, byter, varmkör, byter tills det inte finns massa filspån i oljan sen använder jag motorn som den ska användas dvs inget schaffs med inkörning osv Har kört in två motorer på detta sätt och dom låter finfint fortfarande. Var det gäller olja tycker jag att du kan köra med mackens billiga olja under inkörningen och sen kanske byta till en med bättre Sae/din eller liknande. Jag själv kör fortfarande med ÖB's "GOTH OIL" för 89:- 4L och byter den varannan gång jag kört på bana och den har funkat ok sedan tidig -06..
Btw: Har själv köpt samma motor som din plus rotorkitet och tänkte porta toppen lite o kanske josuns trimkam, sen
Jag varmkör, byter, varmkör, byter tills det inte finns massa filspån i oljan sen använder jag motorn som den ska användas dvs inget schaffs med inkörning osv Har kört in två motorer på detta sätt och dom låter finfint fortfarande. Var det gäller olja tycker jag att du kan köra med mackens billiga olja under inkörningen och sen kanske byta till en med bättre Sae/din eller liknande. Jag själv kör fortfarande med ÖB's "GOTH OIL" för 89:- 4L och byter den varannan gång jag kört på bana och den har funkat ok sedan tidig -06..
Btw: Har själv köpt samma motor som din plus rotorkitet och tänkte porta toppen lite o kanske josuns trimkam, sen