Vårens moppebygge

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
Användarvisningsbild
Marino Carlsson
Forumsberoende
Inlägg: 689
Blev medlem: fre feb 04, 2005 5:47 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Vårens moppebygge

Inlägg av Marino Carlsson »

Hejsan, ett projekt har jag aldrig delat med mig av och kommer nog aldrig å göra de heller då man inte duger å meka ihop nå vettigt men jag gjorde ett gott försök på min moppe å detta blev vad de vart.
OBS! jag är ingen putsbög så finish får ni leta hos någon annan. Huvudsaken den är i brukligt skick och de är den snart. Hade igång den igår när den blev klar eller nästan klar, ska dit en sk. Fårfitta över sadeln därför jag inte var så noga med å putsa svetsarna å klädning av sadeln. Allt är gjort utan tillgång till monstergarage så jag är nöjd iaf å kommer att använda den flitigt i sommar.

Tyck gärna till å vill nån köpa den så kom med ett vettigt bud eller bytesförslag. Då endast mot annan moped.

Fakta:

Ramen: Zundapp mustang cobra 2000. Sänkt rejält bak och stummad. Kortad bakskärm och plockat bort allt onödigt skräp. Nya bromsar fram å bak men tänker köra utan frambroms. Egen gjord dyna. Förstärkt i svingen. Ny svingaxel eller va de heter.
Nya däck.

Motorn: Zundapp 3 vxl, 70cc, solfjädertopp, egengjort insug (kommer ett rostfritt inom kort), 18mm bingförgasare från KS100(lånad) har en 15 bing själv. 14 drev fram bak original, effektpipa av något slag. Ingen aning om toppfart eller hästar men den gick då bra förut när allt var fel med insug å förgasare å drevning så jag gissar den ska gå bättre nu.



Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Behöver du speaker? Hör av dig..
dojjan
Lite mer laddtryck
Inlägg: 31
Blev medlem: ons apr 26, 2006 11:42 pm
Ort: åmål

Inlägg av dojjan »

tok grym moppe
AsconA A 16V
Camaro
Användarvisningsbild
Sleeper_86
Forumsberoende
Inlägg: 896
Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av Sleeper_86 »

schysst stuk :thumbright:
//Jimmy

Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
Bamazon64
För mycket laddtryck
Inlägg: 382
Blev medlem: fre jun 16, 2006 11:13 am
Ort: Vännäs City

Inlägg av Bamazon64 »

Tokfränt bygge
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Custom! :thumbright:
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

fränt bygge!


kanse skulle komma och bromsa den i sävar i sommar :lol:
Senast redigerad av Jens Gustavsson den tor maj 10, 2007 8:25 am, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SnoWFreaK
Forumsberoende
Inlägg: 712
Blev medlem: tis mar 30, 2004 12:34 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av SnoWFreaK »

Den va riktigt frän den :D
va äre för skoter som står där brevid? :D såg rätt likt ut en nyckelpiga eller nåt hehe :P
Min hemsida klicka bilden!
Bild
I'm a streetracer cuz' there's more rubber up my street then on my vehicle!
Användarvisningsbild
Marino Carlsson
Forumsberoende
Inlägg: 689
Blev medlem: fre feb 04, 2005 5:47 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Marino Carlsson »

Ladda hem en gifanimator å gjorde en snygg smile..

Bild

Fan de här vart ju bättre än väntat.. kul ni gillar stuket. Kommer gärna å bromsar den i sävar vid tillfället, har laddat ner filmerna från era bromsningar å visat för mina moppevänner i STAKARNA.
Skotern man kan skymta är min 7:åriga grabbs skoter.

Bild
Behöver du speaker? Hör av dig..
Jillo
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: ons jan 26, 2005 9:42 pm
Ort: en bit från trollhättan

Inlägg av Jillo »

haloj,grym moppe :P ,dock har jag hört och läst att den typen av luft filter som sitter på inte är något vidare,de flesta fiddy åkare brukar byta ut dom mot skum filter eller motsv.
Användarvisningsbild
Marino Carlsson
Forumsberoende
Inlägg: 689
Blev medlem: fre feb 04, 2005 5:47 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Marino Carlsson »

Vad är de som gör att dom är sämre? Har de att göra med att de är för täta eller för att de släpper in för mycket skit?
Behöver du speaker? Hör av dig..
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Inlägg av fredde_vit_pv »

Marino Carlsson skrev:Vad är de som gör att dom är sämre? Har de att göra med att de är för täta eller för att de släpper in för mycket skit?
har sett 50cc standard 4t motorer(2-4hp) som måste bestyckas om för att
kunna gå om man byter till ett annat öppnare filter! :thumbdown:
fast det finns nog en massa filter som ser lika ut men flödar olika.

/F
Pysen
För mycket laddtryck
Inlägg: 182
Blev medlem: tis apr 04, 2006 4:36 pm
Ort: Yttertavle(Umeå)
Kontakt:

Inlägg av Pysen »

Provat två olika modeller på min 4T 50cc och båda ströp flödet ordentligt. Har även provat på en trimmad 2T och var tvungen att byta till en större skumgummivariant enligt bild eller köra utan för att få det att fungera.
Bild
Användarvisningsbild
Marino Carlsson
Forumsberoende
Inlägg: 689
Blev medlem: fre feb 04, 2005 5:47 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Marino Carlsson »

Ja jag får inte min å gå som jag vill så de kan ju bero på de men jag tror att de beror på mitt väldigt dåliga insug som bara är tillfälligt då jag väntar på ett i rostfritt som är maskintillverkat..

Men man kanske skulle ha skruvat loss de å testat.. förut har jag kört utan å med originalfilter å de har funkat..
Behöver du speaker? Hör av dig..
Användarvisningsbild
weber-power
Forumsberoende
Inlägg: 797
Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
Ort: Kalmar // torsås

Inlägg av weber-power »

att du inte kortar av kröken lite grann? de tjänar man ju lite på
team weber power
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Mats A »

"tror" det var ca 10 cm efter sista böjjen på kröken som gällde för att få bra vrid . kanske någon som håller på med dessa 2-taktare kan bekräfta eller rätta till min teori om detta ?
Skriv svar