MHR`s garage dragrace 144 med n/a sbc

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Martin H
Forumsberoende
Inlägg: 2304
Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
Ort: lit/jämtland
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

i helgen har ny bränslepump monteras med förfilter. lite småjustering av bränsle o tändmap på lågfart. för i morgon bär det av till svensk bilprovning, hoppas att de inte har allt för mycket att invända på installationerna. så håll tummarna :)
har även kollat ventilspel så jag lägger in en bonus bild på kamen.

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

vilken underlig kam!!!
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Ort: Umeå

Inlägg av super7 »

Trevlig sugmotorkam :thumbright:
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

såna där kammar är mysiga..

har liknade profil till min Opelsnurra =)
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Martin H
Forumsberoende
Inlägg: 2304
Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
Ort: lit/jämtland
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

jo man vart ju lite :shock: :shock: när man såg den första gången.
men nu har den snurrat på 100mil och funkat bra.
Martin H
Forumsberoende
Inlägg: 2304
Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
Ort: lit/jämtland
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

:banana: bilen gick igenom utan anmärkning efter lite diskussioner o telefonsamtal till högre ort. fy fan vad jag var närvös idag :D
Martin H
Forumsberoende
Inlägg: 2304
Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
Ort: lit/jämtland
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

jaha idag har man varit o provat på 402m med dvärgen. igår kväll, natt fixade jag launch kontrollen och fick till några bra starter o kände mig nöjd. så i morse när jag skulle till att fara provgasades det lite och slutade med havererad m40 :doh: 2 timmar senare på plats med ny låda så funkar inte tidtagningen men det körs ändå. väl uppe på plattan är man så nervös o stessad att jag glömmer att släppa launchen :doh: så jag skippade det idag, fick bli burnout starter istället men bilen kändes riktigt snabb o lämnade några bilar efter mig. en halvtimme innan stängning så funkar tidtagningen, då lyckas jag med den lysande tiden 16,4 :shock: slut på dagen, men tillbaka i depån så ser jag att några fortfarande kör så jag frågar lite snällt om jag får köra en gång till, och då med en 60fot på2,5 och växlar vid blyga 6000rpm så kör jag 14,4 :) då kände jag mig lättad, för fortare än så går det absolut att köra.
tyvärr fick jag inge papper på 16,4 åket så jag kunde se vad som vart fel
men camaron som jag körde mot hade jag på samma avstånd framför mig från start till mål, o han körde på 13,2 .
nya tag om en månad då.
Martin H
Forumsberoende
Inlägg: 2304
Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
Ort: lit/jämtland
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

komentera gärna!
här är två bilder från helgen.
Bild

Bild

nu vet ni hur bilen ser ut också.
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende
Inlägg: 769
Blev medlem: lör jul 30, 2005 3:58 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av Glufsen »

Vilken sleeper :) Är ju bara så fränt med till utsidan helt orginal 140 som har en vass B230 under huven :thumbright: !
Senast redigerad av Glufsen den mån jun 04, 2007 4:20 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Karlberg
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 91
Blev medlem: tis mar 15, 2005 10:03 am
Ort: Umeå / Täfteå

Inlägg av Karlberg »

Jävligt clean bil! :thumbright:
740r
Lite mer laddtryck
Inlägg: 37
Blev medlem: fre dec 15, 2006 5:40 pm

Inlägg av 740r »

sleeeeeeper på hög nivå.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

frän! jag har missat denna tråd :thumbright:

dit med en M45 och smala 6" sliks då blir det en tolva direkt sen håller drivlinan mycket bättre med sånna däck!
Martin H
Forumsberoende
Inlägg: 2304
Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
Ort: lit/jämtland
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

tack för trevliga komentarer :thumbright:
en tolva det vore nåt de :D ska lasta ur lite skit o se vad jag kommer ner i för vikt, just nu känns 140in lite för tung för en tolva, tyvärr måste jag köra dot däck :( de minsta cheaters jag hittat är 10,5 på http://www.nitroz.se/arlanda/dr/main-dr.htm så gärna tips på vart man kan köpa.
det som är på g just nu är öka ventilfjädrtryck så jag kan varva ur och slippa ha varvstopp på 7200rpm, 40mm kortare trattar. m45 låda står och väntar med kåpa för rakställt.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

nån av dessa borde gå att klämma dit med minimala modifickationer.

fins nog hemma i sverge också http://www.nitroz.se/arlanda/dr/muscle.asp


Muscle MSS-002 P235/60-14 G 703 78.4 25.0 9.8 6.5 7.5 1.420


Muscle MSS-008 P235/60-15 G 703 80.0 25.4 9.8 6.5 7.5 1.420
Martin H
Forumsberoende
Inlägg: 2304
Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
Ort: lit/jämtland
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

Muscle MSS-016 P215/65-15 D 703 81.6 26.0 8.4 6.0 6.0
skulle inte funka med det här, ser ingen begriplig skillnad mellan mönster D & G :?
Skriv svar