MHR`s garage dragrace 144 med n/a sbc
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 2304
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
- Ort: lit/jämtland
- Kontakt:
i helgen har ny bränslepump monteras med förfilter. lite småjustering av bränsle o tändmap på lågfart. för i morgon bär det av till svensk bilprovning, hoppas att de inte har allt för mycket att invända på installationerna. så håll tummarna
har även kollat ventilspel så jag lägger in en bonus bild på kamen.
har även kollat ventilspel så jag lägger in en bonus bild på kamen.
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
vilken underlig kam!!!
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 2304
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
- Ort: lit/jämtland
- Kontakt:
jaha idag har man varit o provat på 402m med dvärgen. igår kväll, natt fixade jag launch kontrollen och fick till några bra starter o kände mig nöjd. så i morse när jag skulle till att fara provgasades det lite och slutade med havererad m40 2 timmar senare på plats med ny låda så funkar inte tidtagningen men det körs ändå. väl uppe på plattan är man så nervös o stessad att jag glömmer att släppa launchen så jag skippade det idag, fick bli burnout starter istället men bilen kändes riktigt snabb o lämnade några bilar efter mig. en halvtimme innan stängning så funkar tidtagningen, då lyckas jag med den lysande tiden 16,4 slut på dagen, men tillbaka i depån så ser jag att några fortfarande kör så jag frågar lite snällt om jag får köra en gång till, och då med en 60fot på2,5 och växlar vid blyga 6000rpm så kör jag 14,4 då kände jag mig lättad, för fortare än så går det absolut att köra.
tyvärr fick jag inge papper på 16,4 åket så jag kunde se vad som vart fel
men camaron som jag körde mot hade jag på samma avstånd framför mig från start till mål, o han körde på 13,2 .
nya tag om en månad då.
tyvärr fick jag inge papper på 16,4 åket så jag kunde se vad som vart fel
men camaron som jag körde mot hade jag på samma avstånd framför mig från start till mål, o han körde på 13,2 .
nya tag om en månad då.
Vilken sleeper Är ju bara så fränt med till utsidan helt orginal 140 som har en vass B230 under huven !
Senast redigerad av Glufsen den mån jun 04, 2007 4:20 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
frän! jag har missat denna tråd
dit med en M45 och smala 6" sliks då blir det en tolva direkt sen håller drivlinan mycket bättre med sånna däck!
dit med en M45 och smala 6" sliks då blir det en tolva direkt sen håller drivlinan mycket bättre med sånna däck!
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 2304
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
- Ort: lit/jämtland
- Kontakt:
tack för trevliga komentarer
en tolva det vore nåt de ska lasta ur lite skit o se vad jag kommer ner i för vikt, just nu känns 140in lite för tung för en tolva, tyvärr måste jag köra dot däck de minsta cheaters jag hittat är 10,5 på http://www.nitroz.se/arlanda/dr/main-dr.htm så gärna tips på vart man kan köpa.
det som är på g just nu är öka ventilfjädrtryck så jag kan varva ur och slippa ha varvstopp på 7200rpm, 40mm kortare trattar. m45 låda står och väntar med kåpa för rakställt.
en tolva det vore nåt de ska lasta ur lite skit o se vad jag kommer ner i för vikt, just nu känns 140in lite för tung för en tolva, tyvärr måste jag köra dot däck de minsta cheaters jag hittat är 10,5 på http://www.nitroz.se/arlanda/dr/main-dr.htm så gärna tips på vart man kan köpa.
det som är på g just nu är öka ventilfjädrtryck så jag kan varva ur och slippa ha varvstopp på 7200rpm, 40mm kortare trattar. m45 låda står och väntar med kåpa för rakställt.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
nån av dessa borde gå att klämma dit med minimala modifickationer.
fins nog hemma i sverge också http://www.nitroz.se/arlanda/dr/muscle.asp
Muscle MSS-002 P235/60-14 G 703 78.4 25.0 9.8 6.5 7.5 1.420
Muscle MSS-008 P235/60-15 G 703 80.0 25.4 9.8 6.5 7.5 1.420
fins nog hemma i sverge också http://www.nitroz.se/arlanda/dr/muscle.asp
Muscle MSS-002 P235/60-14 G 703 78.4 25.0 9.8 6.5 7.5 1.420
Muscle MSS-008 P235/60-15 G 703 80.0 25.4 9.8 6.5 7.5 1.420
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/