trimma briggs & strattons
trimma briggs & strattons
fick en gräsklippare modell stiga med briggsandstrattons 6 Hp gratis och tänke att man skulle bygga nått kul av den
första va ju såklart att plocka dän jklippaggregatet (onödig vikt)
sen svetsa om framvagnen iom att den va allt annat än stabil.
bort med insug och "avgas" sen porta lite granna (pinsamt dåliga kanaler orginal )
sen byggde vi bort orguinalförgasaren. orginal satt en 15mm med dubbla spjäll, funkade så att när man drar på gasen så chokar den automatiskt, antar att det beror på att den inte ska varva fer mycket
så köpte en ny "kina" mikuni 21mm
och ett rejält luftfilter och rensade ur ljudämapren lite,
startar skitfin och efter lite bestyckning på pallbockar inne i garaget så går den riktigt fint.
första repan ut ur garaget, och fullgas, drar iväg som en raket, rövsensorerna vittnar om minst dubbla effekten mot orginal,
efter att ha driftat lite på gruset och så vidare va det dags för högfartstet. varvar minst dubbelt så mycket som orginal, efter ca 30meter dör skiten, vevstake har flygit ut på sidan
första va ju såklart att plocka dän jklippaggregatet (onödig vikt)
sen svetsa om framvagnen iom att den va allt annat än stabil.
bort med insug och "avgas" sen porta lite granna (pinsamt dåliga kanaler orginal )
sen byggde vi bort orguinalförgasaren. orginal satt en 15mm med dubbla spjäll, funkade så att när man drar på gasen så chokar den automatiskt, antar att det beror på att den inte ska varva fer mycket
så köpte en ny "kina" mikuni 21mm
och ett rejält luftfilter och rensade ur ljudämapren lite,
startar skitfin och efter lite bestyckning på pallbockar inne i garaget så går den riktigt fint.
första repan ut ur garaget, och fullgas, drar iväg som en raket, rövsensorerna vittnar om minst dubbla effekten mot orginal,
efter att ha driftat lite på gruset och så vidare va det dags för högfartstet. varvar minst dubbelt så mycket som orginal, efter ca 30meter dör skiten, vevstake har flygit ut på sidan
Senast redigerad av knotan den mån maj 28, 2007 5:11 pm, redigerad totalt 1 gånger.
däremot har jag en 3.5 hästare ligger över så sl'änger på den får vi se om den håller bättre.
nån som har koll på ifall det finns nån annan vevstake som passar att sätta i som tål lite mer mos??
typ puch dakota eller nått annat med lite styrka i som skulle gå att modda...
tanken är att dreva upp lite och sen fixxa en "riktig" koppling och bygga "wheelibars" så man kan åka opå bakan med den eller nått.
iom att man sitter mer eller mindre rakty ovanför bakaxeln och motorn hänger bakom så borde det inte va alls svårt att få upp den på baken
nån som har koll på ifall det finns nån annan vevstake som passar att sätta i som tål lite mer mos??
typ puch dakota eller nått annat med lite styrka i som skulle gå att modda...
tanken är att dreva upp lite och sen fixxa en "riktig" koppling och bygga "wheelibars" så man kan åka opå bakan med den eller nått.
iom att man sitter mer eller mindre rakty ovanför bakaxeln och motorn hänger bakom så borde det inte va alls svårt att få upp den på baken
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
haha, ajdå. dem varvar asså inte mer än 3k orginal
olja fann i iofs men som sagt, den varvade "lite" mer än va den gjorde med orginal fuggen
va kan man göra nått åt det eller när det bara att konstatera att jag köpt en dyr förgasare i onödan och är bättre att lägga projektet på is
jag som hade vida planer på överladdning med kompressor å grejjor
olja fann i iofs men som sagt, den varvade "lite" mer än va den gjorde med orginal fuggen
va kan man göra nått åt det eller när det bara att konstatera att jag köpt en dyr förgasare i onödan och är bättre att lägga projektet på is
jag som hade vida planer på överladdning med kompressor å grejjor
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
en vevstake kostar 60kr i usa säger lite om vad de tål också
fins mycket godis till jr dragrace motorerna goggla lite så hittar du nog , kanse sumitracing eller jegs har också.
http://search.ebay.com/BRIGGS-STRATTON_ ... sofocusZbs
fins mycket godis till jr dragrace motorerna goggla lite så hittar du nog , kanse sumitracing eller jegs har också.
http://search.ebay.com/BRIGGS-STRATTON_ ... sofocusZbs
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Ja har en gammal B&S från nån gammal jordfräs som ja dock tror bara ligger på 2,5 hp men den har inte dött av varv än iaf... å ja, de e alustake (iaf i min)... har även bytt te svänghjul i alu för maximalt gassvar ... även portat lite å provat me mikuni 24 men de verkar va för stort... satt på en galen skapelse som ja å polarn svetsade ihop när vi va små... trans bestod av tätningsring mellan motor å låda (m40) å kedja mellan låda å bakaxel... dock skar lådan hemskt fort...
- T Fahlgren
- B20-trimmare
- Inlägg: 389
- Blev medlem: tis nov 14, 2006 3:36 pm
- Ort: piteå