Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
Rod02
För mycket laddtryck
Inlägg: 189 Blev medlem: tor dec 28, 2006 6:30 pm
Inlägg
av Rod02 » fre jun 01, 2007 8:11 pm
Nån som trimmat 4t kines scooter? Små trim på 50cc ger nästan samma fart som 125cc.
Swedish_Blackadder
För mycket laddtryck
Inlägg: 429 Blev medlem: ons feb 07, 2007 11:07 pm
Ort: Hemlig ort, säkerhetsklassad imformation.
Inlägg
av Swedish_Blackadder » fre jun 01, 2007 8:14 pm
Rod02 skrev: Nån som trimmat 4t kines scooter? Små trim på 50cc ger nästan samma fart som 125cc.
Ta strypningarna på den till att börja med.
Rod02
För mycket laddtryck
Inlägg: 189 Blev medlem: tor dec 28, 2006 6:30 pm
Inlägg
av Rod02 » fre jun 01, 2007 10:16 pm
Finns det strypningar på mc reggade 125cc?
Swedish_Blackadder
För mycket laddtryck
Inlägg: 429 Blev medlem: ons feb 07, 2007 11:07 pm
Ort: Hemlig ort, säkerhetsklassad imformation.
Inlägg
av Swedish_Blackadder » lör jun 02, 2007 2:25 pm
Ja, på EEC2-3 reggade saker. har läst direktiv 97/24/EG och det är skrämmande hur mycket överförmynderi det är emot oss motorintresserade...
har det direktivet här i en pärm och det är skrämmande läsning.
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068 Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping
Inlägg
av knotan » sön jun 03, 2007 12:31 pm
är väll bara till att riva ner .
bort med insug förgasare och avgasystem och leta efter strypningar, sen dän med toppen och porta lite lätt och dit med tunnare topåpackning,
Rod02
För mycket laddtryck
Inlägg: 189 Blev medlem: tor dec 28, 2006 6:30 pm
Inlägg
av Rod02 » sön jun 03, 2007 12:47 pm
Vågar inte köpa förän jag ser ett vettigt resultat. Önskar marschfart 120+.
MadHenrik
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 83 Blev medlem: sön dec 17, 2006 12:56 pm
Ort: Kungälv
Inlägg
av MadHenrik » mån jun 04, 2007 9:41 am
Får man fråga varför du vill ha 4t motor?
Med tanke på att de plockar ut så låg effekt vid små cylindervolymer...
Visst är de väl miljövänligare, drar mindre bränsle, har ofta skönare register osv men om man jagar effekt är det nog inte det lämpligaste alternativet...
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068 Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping
Inlägg
av knotan » mån jun 04, 2007 9:52 am
tror det blir JÄVLIGT svårt att få en marschastighet på över 100 km/h med en sån motor tyvär
jag har en nästan max trimmad 117cc motor på min fiddy och den toppar väll strax över 100 km/h med 10k rpm, lagom marschastighet är ca 80km/h.
då ligger den på snittförbrukning mellan 0.2-0.3 l/mil
det är med manuell låda och 10" hjul.
du får ju räkna med att automaten drar ner effekten till bakhjulet lite så
Magoo
För mycket laddtryck
Inlägg: 219 Blev medlem: tis feb 17, 2004 8:53 pm
Ort: Borås/Öxabäck
Inlägg
av Magoo » mån jun 04, 2007 4:10 pm
finns det inte någon typ av eftermarknadsgrejjor typ 175 cc cylindrar etc??
There are only 3 sports, Bullfighting, Motor Racing and Mountain climbing. All the rest are games. Ernest Hemingway
Swedish_Blackadder
För mycket laddtryck
Inlägg: 429 Blev medlem: ons feb 07, 2007 11:07 pm
Ort: Hemlig ort, säkerhetsklassad imformation.
Inlägg
av Swedish_Blackadder » mån jun 04, 2007 5:06 pm
Magoo skrev: finns det inte någon typ av eftermarknadsgrejjor typ 175 cc cylindrar etc??
Det gör det.
Upp till 250 cc+
Rod02
För mycket laddtryck
Inlägg: 189 Blev medlem: tor dec 28, 2006 6:30 pm
Inlägg
av Rod02 » mån jun 04, 2007 7:29 pm
Kanske mer ekonomiskt att köpa en gilera runner 180cc direkt.
Beg kines 125 har ramlat ner kring 6000, och nedåt går det säkert.
Men nån gång vill jag marscha 120 på motorväg.
Vill helst inte "tanka olja".
Magoo
För mycket laddtryck
Inlägg: 219 Blev medlem: tis feb 17, 2004 8:53 pm
Ort: Borås/Öxabäck
Inlägg
av Magoo » mån jun 04, 2007 7:59 pm
Badass skrev: Magoo skrev: finns det inte någon typ av eftermarknadsgrejjor typ 175 cc cylindrar etc??
Det gör det.
Upp till 250 cc+
vart hittar man sånna till en t.ex baotian 125:a?
There are only 3 sports, Bullfighting, Motor Racing and Mountain climbing. All the rest are games. Ernest Hemingway
Swedish_Blackadder
För mycket laddtryck
Inlägg: 429 Blev medlem: ons feb 07, 2007 11:07 pm
Ort: Hemlig ort, säkerhetsklassad imformation.
Inlägg
av Swedish_Blackadder » mån jun 04, 2007 8:00 pm
Rod02 skrev: Kanske mer ekonomiskt att köpa en gilera runner 180cc direkt.
Beg kines 125 har ramlat ner kring 6000, och nedåt går det säkert.
Men nån gång vill jag marscha 120 på motorväg.
Vill helst inte "tanka olja".
Köp en 250 cc kines direkt då?
De gör 120 km/h lätt.
Swedish_Blackadder
För mycket laddtryck
Inlägg: 429 Blev medlem: ons feb 07, 2007 11:07 pm
Ort: Hemlig ort, säkerhetsklassad imformation.
Inlägg
av Swedish_Blackadder » mån jun 04, 2007 8:03 pm
Magoo skrev: Badass skrev:
Det gör det.
Upp till 250 cc+
vart hittar man sånna till en t.ex baotian 125:a?
Skall jag vara ärlig, hade jag aldrig överhuvudtaget köpt baotian. Har omfattnde kontakter med kina och de ber om ursäkt att baotians överhuvudtaget hittat till svenska marknaden. Enligt kineserna själva den sämsta skit som någonsin lämnat Kina.
Magoo
För mycket laddtryck
Inlägg: 219 Blev medlem: tis feb 17, 2004 8:53 pm
Ort: Borås/Öxabäck
Inlägg
av Magoo » mån jun 04, 2007 8:20 pm
jag var mest ute efter info som hjälp åt en kompis, jag vill själv helst inte ha 2 hjuliga saker under 900cc.
There are only 3 sports, Bullfighting, Motor Racing and Mountain climbing. All the rest are games. Ernest Hemingway