BMW 325 -89

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Användarvisningsbild
Ante 4wd
För mycket laddtryck
Inlägg: 377
Blev medlem: sön okt 03, 2004 12:07 pm
Ort: Lycksele

BMW 325 -89

Inlägg av Ante 4wd »

Frågar för en kompis räkning!!

En bmw 325 -89 som ibland bara dör, åkte med han igår, körde 1mil, bilfan dog 7-10ggr?! Låter man bilen stå en stund så startar den igen men den kan då gå i 10m - 10mil. Enligt ägaren så kan den även skjuta eldkvastar ibland!

Jag vet inte hur det ser ut på bmw, men tändförstärkare?? Kan den va slut??
Nån som vet, det känns som om gnistan dör, för har man för bråttom att försöka starta bilen efter den har dött så luktar det bränsle!!
--= Can´t drive it? Style it!! =--

Audi 100 Avant turbo quattro -91 (Bruks)
Audi 80 turbo quattro -84 (Lek)

Gick under EvO som nickname tidigare!!!!
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Kolla så att det inte ärgat på kontaktytan till reläerna, då menar jag dom för motorstyrningen. Dom ska sitta under en liten svart plastkåpa framför vänster fjädertorn inne i motorutrymmet. På en 18 år gammal bil är inte elektroniken i ordning alla gånger..

Jag hade ett liknande problem på min 325iX -89, den kunde bara dö rakt av när jag låg på motorväg. Varvräknaren bara föll i botten. Vred jag av tändningen och vred på igen kunde den ibland starta direkt. Ibland huckrade den bara till också.

Men det var bara att städa till kontakterna så försvann problemet.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Skriv svar