Sida 1 av 2
TDI
Postat: fre jun 08, 2007 10:15 pm
av Robust
Tjena vet ej vart jag ska ställa denna fråga men nån får väl flytta den om nån misstycker plaseringen..
Nu till frågan:
Hur ska man få fart på min 2,5 tdi motor med enkla medel?
Sitter i min bruksbil 855 -96....
MVH
Postat: fre jun 08, 2007 10:46 pm
av 123 GT
Den går väl att KCR chippa.
Postat: fre jun 08, 2007 10:51 pm
av Robust
Jojo men går det verkligen inte gör nå mer än det??...
Funkar verkligen dem där "trimboxarna"?
Postat: lör jun 09, 2007 4:02 pm
av Robust
ingen som gjort nå mer på sin tdi motor för att få lite mer att åka med...
Förutom då "trimboxarna" som finns
Postat: lör jun 09, 2007 5:32 pm
av caterpillar
let opp "shadowmaker" i caravellbil fra finland.... han har 300 hk å 590 Nm i sin 2,5tdi... 12mm innmat i pumpen å race .520 dyser å garret VNT 2259 turbo... går som ett skållet troll

Postat: lör jun 09, 2007 6:11 pm
av Robust
ja tackar han ska jag leta upp...

Postat: lör jun 09, 2007 6:23 pm
av Robust
hmm letat och sökt men hittar han inte här i alla fall?
Postat: lör jun 09, 2007 7:05 pm
av caterpillar
http://forums.tdiclub.com/index.php han finnes her noen plasser. du må muli logge innn.... har muli innloggingen i den store pcn,kjøre på en reservløsning...så ja får inte opp mine linker

Postat: lör jun 09, 2007 7:12 pm
av caterpillar
Postat: sön jun 10, 2007 7:03 pm
av Robust
Hej igen... Ja den där shadowmaker verkar ju inte lätt att få tag på...
Ingen här på forumet som skrämt upp sin commonrailare
MVH
Postat: sön jun 10, 2007 8:15 pm
av Axel
Robust skrev:Hej igen... Ja den där shadowmaker verkar ju inte lätt att få tag på...
Ingen här på forumet som skrämt upp sin commonrailare
MVH
Vad jag vet så är det vanlig (elektroniskt styrd) fördelarpump på TDI-motorerna i volvobilar? dvs INTE Common rail.
Postat: sön jun 10, 2007 8:26 pm
av Robust
Okey.... ja då kanske man lärde sig nå nytt då.. tackar.
Jag har en "trimbox" på gång.. ev. hämta den i morgon.
Så det är ingen här på forumet som vet i fall man kan göra nå mer än detta????...
Går det ställa upp turbon så det laddar mer... ger det nånting?
Problemet är väl hur den ska få mer diesel?
Postat: mån jun 11, 2007 3:28 pm
av Mattias wikberg
är det en kcr box så brukar dom vara ställbara. en liten skruv man kan justera bränslemängden på.
sen är det väll bara att ta bort katten eller skaffa en grövre samt grövre avgasrör å större turbo.
Postat: mån jun 11, 2007 3:52 pm
av caterpillar
innmaten i pumpen BØR byttes til 12mm å sen dom dysene( injektor .520 race) å sen en annan turbo. den er allt for liten i allefall. ( A/R ca 0.60 er bra....)
Postat: tis jun 12, 2007 7:22 am
av perzy
Finns en kille på tpc som har trimmat diesel, han var med i Bilsport för ett tag sedan oxo. Påstod där att han hade +100 hk vilket skulle ju betyda 240 hk.... men på tpc skrev han att det var dyrt, ny dieselpump för 12 000:- t.ex.. Eklund tror jag han heter.