Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Robust
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24 Blev medlem: sön maj 27, 2007 2:35 pm
Inlägg
av Robust » lör jun 30, 2007 8:33 pm
Tjena jag vill bygga ett extraktor till min motor om en snar framtid...
Receptet kommer se ut ungefär så här....
Portad - planad 405 med H kam... standard ventiler
sjusterbart kamdrev
Weber 45 eller 48.... letar febrilt nån som har?
Och underdelen blir väl orginal
Motorn kommer användas till grus race och is till vintern
Frågan är ju då hur ska jag bygga mitt extraktor för bästa prestanda?
Robust
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24 Blev medlem: sön maj 27, 2007 2:35 pm
Inlägg
av Robust » sön jul 01, 2007 6:35 pm
Ingen som kan ge tips på tex hur långa varje rör ska vara eller i fall det ska var 4-2-1 eller 4-1?????
Dimenson på rören?
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844 Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ
Inlägg
av caterpillar » sön jul 01, 2007 7:25 pm
www. kgtrimning.se( com).. har bra bilder... ja produserade mitt grenrør i 2" rørbsvenger fra en byggsats... sen gikk den åver til 3" kollektor...
tilpassing, tilpassing, tilpassing= svetsresultat....
313kroner
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452 Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå
Inlägg
av Amazon_Sleper » mån jul 02, 2007 7:24 am
Ring till Kent Karlsson å hör för de tänker jag göra när jag ska bygga mitt!!! Han håller ju på å bygger motor för både rally å rallycross!!!
Ja e int bitter!!
Martin H
Forumsberoende
Inlägg: 2304 Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
Ort: lit/jämtland
Kontakt:
Inlägg
av Martin H » mån jul 02, 2007 2:03 pm
Amazon_Sleper skrev: Han håller ju på å bygger motor för både rally å rallycross!!!
och köper grenrör av timo som alla andra
Lindqvist Racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 290 Blev medlem: mån nov 15, 2004 8:43 pm
Ort: Ronneby
Inlägg
av Lindqvist Racing » mån jul 02, 2007 9:21 pm
Utan att ha räknat på det (då data saknas) så bör detta fungera :
Primärrör ca 40 mm invändigt, ca 350-400 mm långa.
Sekundärrör tvåtums rör.
Total längd primär + sekundär ca 800 mm.
Kollektor ca 150-180 mm lång, övergår till 2,5 tum.
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452 Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå
Inlägg
av Amazon_Sleper » tis jul 03, 2007 8:52 am
mhr144 skrev: Amazon_Sleper skrev: Han håller ju på å bygger motor för både rally å rallycross!!!
och köper grenrör av timo som alla andra
Jasså inte enlig han jag prata med i alla fal?? Han sa att han beräkna å byggger dom utifrån motorerna han bygger??
Ja e int bitter!!
igmab
För mycket laddtryck
Inlägg: 160 Blev medlem: mån okt 11, 2004 10:34 pm
Inlägg
av igmab » tor jul 05, 2007 10:30 pm
mhr144 skrev: Amazon_Sleper skrev: Han håller ju på å bygger motor för både rally å rallycross!!!
och köper grenrör av timo som alla andra
Nej... det gör han inte.
/Martin
Martin H
Forumsberoende
Inlägg: 2304 Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
Ort: lit/jämtland
Kontakt:
Inlägg
av Martin H » lör jul 07, 2007 3:14 pm
igmab skrev: mhr144 skrev:
och köper grenrör av timo som alla andra
Nej... det gör han inte.
/Martin
ok
tänker inte svartmåla han som sa det. men det känns lite dumt att köra 3liter evo`s med 4:2:1 rör.