Sida 1 av 9
528 Turbo
Postat: lör jul 21, 2007 1:50 am
av stecka
Tar och sätter igång en projekttråd.
Jag och polarn håller på med en 88 535.Kommer köra med en m20 ist för m30 för att började med m20 ifjol redan och hade den i en annan bil+ att vi har en massa delar liggandes.
Oringat m20b25 med dieselvev, h-profilstakar,Cpkolvar , balanserad och stödgördel. 19cc
Topp svetsad och portad 40cc förbr (komma ihåg själv) z58kam med ställbart kamdrev arp bultar billet vippor crmo retainers med andra ytterfjädrar org inner.
varvstopp 8000
Eget grenrör med en switzer s300 65 in, hks kopia 60mm ventil.
Eget insug med trattar.
vems styrsystem med egt och bredbandslambda. 1680cc spridare, 3st walbro pumpar i tanken.
växellåda blir en zf, 618 med 4pucks sinter, 750 3.15 slutväxel med 535 lameldiff.
gula koni runt om. 750 bromsar fram stora modellen m5 bak ventilerade.
Säkert glömt nåt men kommer väl på det senare.

Postat: lör jul 21, 2007 2:00 am
av stecka
Tyvärr så gick en vippa ikväll

men ska dit med en ny imorgon

. Har en filmsnutt sen igår ngt fett och snäll tändning
http://www.youtube.com/watch?v=qMAKR0Pq5_c
Postat: lör jul 21, 2007 11:06 am
av Martin H
fränt. då vet man ju vad du håller på med. vart håller ni till?
Postat: lör jul 21, 2007 11:34 am
av stecka
Tackar ditt projekt är fränt det också.
I norderåsen håller jag till. siktar på att köra lite den 11 aug på ope ska du köra då oxå?
Postat: lör jul 21, 2007 8:35 pm
av Martin H
är det bara väder så.
Postat: sön jul 22, 2007 1:51 am
av stecka
Hittade det här innanför ventilkåpan

Men nu går den igen

Postat: sön jul 22, 2007 11:23 am
av mattias
Vad kör ni med för typ av varvstopp? Och används launch control?
Med avgasknallar så knäcker man lätt vippor.
Postat: sön jul 22, 2007 1:07 pm
av stecka
Klipper bränsle och använder inte launch control.
Jag tror att man får ta och börja leta efter nå värre vippor helt enkelt.
sänkte varvstoppet till 6800 igår.
Postat: mån aug 13, 2007 7:41 pm
av Martin H
trevligt att råkas i lördags. fick ni nån tid i blötan eller hur brev det.
Postat: mån aug 13, 2007 10:56 pm
av stecka
detsamma skön bil du har

helt ärligt så vet jag inga tider dom skulle komma ut med tid korten men icke

siktar på 9/9 då med slicks lämpligare turbo en diff som drar på båda hjulen.
Körde du nåt då?
Postat: tis aug 14, 2007 2:06 pm
av Martin H
jo jag trotsade regnet och provade ett par repor fick bättre 60fot än sist trots blötan så nu känner man sig mer taggad till nästa gång. vad är lämpligare turbo då? större / mindre?
Postat: tis aug 14, 2007 7:26 pm
av stecka
mhr144 skrev:jo jag trotsade regnet och provade ett par repor fick bättre 60fot än sist trots blötan så nu känner man sig mer taggad till nästa gång. vad är lämpligare turbo då? större / mindre?

då är det bara vänta på 9/9 så blir det nog fina tider.
vet du om tiderna finns på nätet nånstans.
Det blir en liten större kompressor del och ett litet mindre avgasdel. får se hur det funkar när den dyker upp.
idag har det blivit bakaxelklumpsmek så nu spinner det på båda hjulen igen

Postat: sön sep 09, 2007 11:57 pm
av stecka
Jaha då har det varit 402m körning började lite lugnt med 13.6 och 197km/h
slutade dagen med 12.29 och 201 km/h sista repan va den bästa utav alla idag men då krånglade fotocellerna så det blev ingen tid

filmase lite oxå idag tyvärr inte den bästa repan då det tog slut på ström i kameran.
http://www.youtube.com/watch?v=_ixnNnvbg1E
Postat: mån sep 10, 2007 4:11 pm
av Martin H
denna bil ska jag provåka!!
Postat: mån sep 10, 2007 4:17 pm
av stecka
Det ska du få göra blir väl nåt i helgen.
