Ja de hela började för lite mer än en vecka sen på söndag.
De var första uppstarten med nya kammen o toppen efter mkt felsökning så stog fördelaren fel när de var fixat så startade den bara fin fint. Efter den ca 40min långa inkörningen av kammen på 2700rpm så var man ju ganske nöjd att de funkade så här långt iaf.
Veckan som följde var de provkörning och ungefär allt som kunde vara fel var fel några exempel. Det fanns inget avluftnings hål i tanken, förgasare mm var inte tät, och de största felet var att när jag stummade fördelaren så stog rotorn fel så gnistan tände när de var 1cm fel.
När allt var fixat (tisdag) så gick den ju ganska bra laddade ca 0,8bar
Så jag tänkte att man måste ju få några mil på mätaren så jag körde till h-fors (föräldrarna)
Igår
Som av en händelse var bror där o skulle skjutsa en polare då tänkte jag aha ett tilfälle o prova mot hans bil (850 V8) så vi for ut första repan gick ganska bra låg hyfsat jämt fast jag missade 3an.
På tillbaka vägen så ser vi en bil utan lysen efter ett tag ser jag fan de är ju grannen i bäcken med sin amazon B30 Turbo ahaa nu måste man ju prova mot han också
så sakt o gjort första repan går hyfsat på 1an o halva 2an sen dog bara bilen fan hadde slut på soppa tur att de var 100m till macken.
Andra repan gick minst sakt LITE sämre när jag la i 2an så skorrade de så jag tänkte jaha nu for lådan (har bara M46)
när jag sen trycker in kopplingen för att få i nån annan växel så märker ja att det är bara friläge överallt.
Öpnade dörren o hör att de bara skrapar i sprängkåpan FAN svänghjulet
hadde lossnat så efter nedtagning av lådan så ser man att veven är skadad så de e bara att riva motorn.
De vart en kul men kort provkörning
Hare /simon
Dagen D
-
- För mycket laddtryck
tjaa
Fan vikken otur du hade.....min första repa gick hyffsat iaf,inga läckage dock gick biln bra på 1 an och 2 an sen på 3 an å 4 an dog den som av...vilket visade sej vara att det var för lite soppa i tanken....
ha lite läckage vid ena tätningen uppe på ena gasaren nu och vi plenumet.hoppas jag får kopplingen imorrn så man kan sätta ihop allt igen,kopplingen sa upp sig efter nåra mil....så då blir d inge blackrace för dig då???
ha lite läckage vid ena tätningen uppe på ena gasaren nu och vi plenumet.hoppas jag får kopplingen imorrn så man kan sätta ihop allt igen,kopplingen sa upp sig efter nåra mil....så då blir d inge blackrace för dig då???
Riktiga bilar drar minst 2 liter/ milen
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
haling ,är veven så skadad att den inte går att putsa till? fila fört lite sen tar du en gammal kolv och kontakt limma fast ett ca 300 sandpapper sen putsar du som en besatt i ca en halv timme sen putsar du till svänghjulet, monterar nya bultar. att tappa sväng hjulet är ett vanligt problem vid övervarvningar över 10000rpm (lätt hänt vid vass cam med duddla fjädrar)
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jo den var för skadad ny vev är ditsatt (ny o ny satt i Magnus B B20
)
sen tror jag svänghjulet också måste bytas
men magnus hadde ett orginal över så jag tar vell den. men snart så e man i gång igen
De som var anledningen till haveriet tror jag hadde med att den som satte dit den slarvade
och inte övervarvning (gamla bultar ingen locktite )

sen tror jag svänghjulet också måste bytas

De som var anledningen till haveriet tror jag hadde med att den som satte dit den slarvade

Mitsubishi Evo IV
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin

HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Simon Hahlin

Nu funkar den äntligen igen efter 10timmars hårdmek igår
tryckte ihop wastegaten lite mera än förut (var dålig respons förut)
vart lite bättre. Men sen kopplade jag in laddtrycks styrningen och då funka de ju betydligt bättre.
idag ska jag förhoppnings vis koppla in MSD 6al så man får varvstopp och launshcontrol

tryckte ihop wastegaten lite mera än förut (var dålig respons förut)
vart lite bättre. Men sen kopplade jag in laddtrycks styrningen och då funka de ju betydligt bättre.
idag ska jag förhoppnings vis koppla in MSD 6al så man får varvstopp och launshcontrol
Mitsubishi Evo IV
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Simon Hahlin

HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Simon Hahlin