Sida 1 av 1
240 bromsar på 142!
Postat: sön aug 19, 2007 2:23 pm
av Bjoern_
Hejsan jag undrar vad som krävs för att montera 240 bromsar på en 142? Och sen undrar jag har TICen nå bättre bromsar eller är det samma ?
Postat: sön aug 19, 2007 8:52 pm
av Cpt Tuttle
Varför? 240 har mindre bromsar.
240 TIC är inget som existerar från fabrik heller.
Turbon har ventilerat, dock samma på vissa mer "normala" 240.
Montera 164ans ventilerade skivor i stället.
Postat: sön aug 19, 2007 9:56 pm
av Bjoern_
ok. Men 240ins är väl bättre än orginal?
Postat: mån aug 20, 2007 7:00 am
av Cpt Tuttle
Jag kan inte se varför de skulle vara det då de har mindre skivor och ganska likvärdiga ok/klossar etc.
Fördelen med 240 är att du på vissa modeller har ventilerat. Men om du får tag i ventilerade skivor från 164an i stället så är ju det bättre.
Postat: mån aug 20, 2007 4:12 pm
av Steve
Är ventilerade från en 164 större än från en 240?
Passar dom rakt på en 140 så man bara behöver byta ok och skiva?
Postat: mån aug 20, 2007 9:02 pm
av C Upp
Steve skrev:Är ventilerade från en 164 större än från en 240?
Passar dom rakt på en 140 så man bara behöver byta ok och skiva?
Ja och Ja.
Postat: tis nov 20, 2007 9:54 pm
av Rohden
Men man kan använda 240 ok till 164 skivor? har sånna ok liggandes.
En annan dum fråga när jag ändå håller på, servo snäcka finns det? till 140, 164?
Postat: ons nov 21, 2007 4:22 am
av C Upp
Rohden skrev:Men man kan använda 240 ok till 164 skivor? har sånna ok liggandes.
En annan dum fråga när jag ändå håller på, servo snäcka finns det? till 140, 164?
På fråga 1 vet jag inte
Men på fråga 2 kan jag meddela att det finns servostyrsnäckor till både 164 och 140. Dock mycket lättare att få tag på till 164. Det var inte ett vanligt tillbehör på 140. Kolla min tråd (länk i signaturen) så ser du hur den ser ut till 140. Verkar vara typ samma som 164, men med annan bultdelning för fäste mot rambenen.
Finns folk som moddat 164-servon för 140 också. Allt går bara man vill.