Ascona A B250T
Ascona A B250T
Tänkte att jag med skulle ta och slänga upp en liten tråd om mitt projekt, som jag snart ska börja på.
Bilen är en Ascona A -74.
Den ska väl i stort sätt byggas om helt, och vara gatreggad.
Motor: B250T ska styras med Nira 3+ (E85).
Växellåda: M3 med Volvokåpa
Bakaxel: 240 med Danadiff
Här är en lista på de stora saker som ska göras:
[X] Rensa karossen
[X] Bygga motor
[ ] Sätta i motor
[ ] Växellåda & Drivlina
[ ] Torpedvägg & kardantunnel
[ ] Bur
[ ] Bromsar
[ ] Väghållning
[ ] Lackering
[ ] Tryckrör & intercooler
[ ] Avgassys.
[ ] Installera sprut
[ ] Inredning
[ ] Mappa
Har inga bilder just nu, med det kommer med tiden.
Håller just nu på att bygga ut garaget så de måste bli färdigt först.
(Obs startade denna tråd för ett jädrans tag sen men har nu börjat på bilen igen, fast med nya motorplaner)
Bilen är en Ascona A -74.
Den ska väl i stort sätt byggas om helt, och vara gatreggad.
Motor: B250T ska styras med Nira 3+ (E85).
Växellåda: M3 med Volvokåpa
Bakaxel: 240 med Danadiff
Här är en lista på de stora saker som ska göras:
[X] Rensa karossen
[X] Bygga motor
[ ] Sätta i motor
[ ] Växellåda & Drivlina
[ ] Torpedvägg & kardantunnel
[ ] Bur
[ ] Bromsar
[ ] Väghållning
[ ] Lackering
[ ] Tryckrör & intercooler
[ ] Avgassys.
[ ] Installera sprut
[ ] Inredning
[ ] Mappa
Har inga bilder just nu, med det kommer med tiden.
Håller just nu på att bygga ut garaget så de måste bli färdigt först.
(Obs startade denna tråd för ett jädrans tag sen men har nu börjat på bilen igen, fast med nya motorplaner)
Senast redigerad av o0skar den tis dec 09, 2008 10:53 pm, redigerad totalt 3 gång.
ser ut å bli ett trevligt garage de där.
http://www.pixbox.se/pic_show_id15067626.html var ba tvungen lägga in en länk på motorlyften som är i garaget dit jag far om jag har stora problem. de är dock 25 mil dit men:p
http://www.pixbox.se/pic_show_id15067626.html var ba tvungen lägga in en länk på motorlyften som är i garaget dit jag far om jag har stora problem. de är dock 25 mil dit men:p
205 GTI med 405 mi16 motor tillsalu pris 2000kr
- jimmy karlsson
- För lite laddtryck
Haha! detta är ju min gamla bil. tror att det varit i alla fall 2 ägare mellan oss. ska bli intressant att följa ditt projekt. håller med om att traktorstuket inte är riktigt rätt. bakfjädrarna va en besiktningslösning:)
Jag hade en vässad 2.2a i den.. den gick rätt så bra då faktiskt.. men detta blir nog ännu bättre.. Lycka till! hör av dig om du är intresserad av lite bilder på hur den såg ut förr så ska jag se vad jag kan ordna..
Jag hade en vässad 2.2a i den.. den gick rätt så bra då faktiskt.. men detta blir nog ännu bättre.. Lycka till! hör av dig om du är intresserad av lite bilder på hur den såg ut förr så ska jag se vad jag kan ordna..
Ascona A under uppbyggnad
Ascona B brukis
Ascona B brukis
nix. jag köpte den utanför växjö tror jag. då satt det en 2liters manta GSI maskin i den. Jag kapade ner bakfjädrarna så man slapp epasturket. sen putsade jag lite på utseendet. bytte till en finare grill och fräshare lampsargar. bytte till dom vita s80 blinkerserna istället för gamla mantablinkers som satt där innan. GSIbakaxeln, elfläkten, sr instrumenten, den svarta inredningen, batteriet i skuffen, avgassystemet och golvmattan satte jag med i.. hmmm. fixade ju en massa rost också naturligtvis.. det är ju en opel:P
sen hade jag som sagt en 2.2liters maskin i med portad och planad 1,9 topp med 40/45ventiler i. enem i10 kam med hårda fjädrar, lättat svänghjul och extraktorröret. den gick rätt bra faktiskt.. jag ska se om jag hittar lite gamla bilder.. är inte säkert att dom finns kvar men kanske...
sen hade jag som sagt en 2.2liters maskin i med portad och planad 1,9 topp med 40/45ventiler i. enem i10 kam med hårda fjädrar, lättat svänghjul och extraktorröret. den gick rätt bra faktiskt.. jag ska se om jag hittar lite gamla bilder.. är inte säkert att dom finns kvar men kanske...
Ascona A under uppbyggnad
Ascona B brukis
Ascona B brukis