opel manta 1900 SR (RALLY) -71
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 424
- Blev medlem: tor sep 20, 2007 12:29 pm
- Ort: Ånäset, byn som gud glömde
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 424
- Blev medlem: tor sep 20, 2007 12:29 pm
- Ort: Ånäset, byn som gud glömde
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1833
- Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
- Ort: Kalix
- Kontakt:
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 424
- Blev medlem: tor sep 20, 2007 12:29 pm
- Ort: Ånäset, byn som gud glömde
jepp de ska ja göra, detta är ju en ovanligare modell då den heter 1900SR ist för 1,6s och kollar man i papprena på bilen så står det OPEL MANTA RALLY, sitter ju nå extramätare i den modellen samt andra framstolar me nackstöd å så, har även hört att det ska vara lamelldiff i dom men det vet ja inte riktigt så de får tiden utvisa hehe sitter iaf en 2,2liters rekord motor i den nu med insprut, har bara ett problem me motorn å det är att jag inte får ngn gnista men men har ju en del att göra på den iaf, tänkte sen pigga upp motorn lite om man får tag på bra grejorCpt Tuttle skrev:Manta A är fina bilar. Jobba på!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 424
- Blev medlem: tor sep 20, 2007 12:29 pm
- Ort: Ånäset, byn som gud glömde
Trevlig bil det där, har själv haft två st.
SR är värsting modelen av Manta A som fans i sverige, den levererades med den heta 1900:an på ca 90 hk (minns inte den exakta efekten) hade oftast trevlig svart inredning och varvräknare istället för klocka plus tre extra mätare monterade vid stereon. växel låda och bakaxel är samma som standard 1600:an har.
Mvh Kjelle.G
SR är värsting modelen av Manta A som fans i sverige, den levererades med den heta 1900:an på ca 90 hk (minns inte den exakta efekten) hade oftast trevlig svart inredning och varvräknare istället för klocka plus tre extra mätare monterade vid stereon. växel låda och bakaxel är samma som standard 1600:an har.
Mvh Kjelle.G
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 424
- Blev medlem: tor sep 20, 2007 12:29 pm
- Ort: Ånäset, byn som gud glömde
okej tackar för denna trevliga info var det vanliga 1600 du hade? eller har du haft nån SR?Kjelle.G skrev:Trevlig bil det där, har själv haft två st.
SR är värsting modelen av Manta A som fans i sverige, den levererades med den heta 1900:an på ca 90 hk (minns inte den exakta efekten) hade oftast trevlig svart inredning och varvräknare istället för klocka plus tre extra mätare monterade vid stereon. växel låda och bakaxel är samma som standard 1600:an har.
Mvh Kjelle.G
- weber-power
- Forumsberoende
- Inlägg: 797
- Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
- Ort: Kalmar // torsås
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 424
- Blev medlem: tor sep 20, 2007 12:29 pm
- Ort: Ånäset, byn som gud glömde
Den första jag köpte var en 71:a sr den var helt orginal. Den andra var en 1600 som jag köpte utan motor å låda. stopade i en standard 2.2l insprutare med 5 växlad låda å sänkte den ordentligt. var jävligt kul att köra. saknar den ibland.sierratuktare skrev:okej tackar för denna trevliga info var det vanliga 1600 du hade? eller har du haft nån SR?Kjelle.G skrev:Trevlig bil det där, har själv haft två st.
SR är värsting modelen av Manta A som fans i sverige, den levererades med den heta 1900:an på ca 90 hk (minns inte den exakta efekten) hade oftast trevlig svart inredning och varvräknare istället för klocka plus tre extra mätare monterade vid stereon. växel låda och bakaxel är samma som standard 1600:an har.
Mvh Kjelle.G
Mvh Kjelle.G
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 424
- Blev medlem: tor sep 20, 2007 12:29 pm
- Ort: Ånäset, byn som gud glömde
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 424
- Blev medlem: tor sep 20, 2007 12:29 pm
- Ort: Ånäset, byn som gud glömde
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 424
- Blev medlem: tor sep 20, 2007 12:29 pm
- Ort: Ånäset, byn som gud glömde