* Dubbla Su
* Alu insug upp portat
* Extraktor grenrör
* Lättatsvänghjul (nersvarvat)
* Lättade lyftare (Hålborrade)
* Koratde stöt stänger (196mm)
* Plana topp (3.5mm)
* Poratad topp (knölarna borta) samt rundde kanter i förbrännings utrymmen
* S kam
* El sås pump + Regulator
Det är vad som är gjort nu vad tror ni för effekt i den?
Några tips som man kanse kan göra för att få någon polle till för billig peng. obs endast is/busbil Har till gång till svarv och fräs men dåligt men pengar pga studerande
Effekt i b20 mellan tummen och pek fingret
Re: Effekt i b20 mellan tummen och pek fingret
lånar tråden lite för samma princip
Dellorto 45or med långa misab insug (motorpuls?) 17cm långa, korta trattar endast 40mm långa
Extraktor grenrör (kgs steg 2 grenrör)
Planad topp 3.5mm eller 3.0mm
större ventiler [46in, 38.5ut] och dubbla ventilfjädrar
hemportad tagit bort bulorna och lite allmänt större på både avgas och insug
S kam
Dellorto 45or med långa misab insug (motorpuls?) 17cm långa, korta trattar endast 40mm långa
Extraktor grenrör (kgs steg 2 grenrör)
Planad topp 3.5mm eller 3.0mm
större ventiler [46in, 38.5ut] och dubbla ventilfjädrar
hemportad tagit bort bulorna och lite allmänt större på både avgas och insug
S kam
- Amazon_Sleper
- För mycket laddtryck
Eftersom jag nu håller på å fixar till en motor så kom frågan upp i huvudet vad ska man lägga sig på för kompförhållande i en B20?? Å hur räknar man ut de så de stämmer???
Motor recept blir B20 orginal botten men viktade kolvar å stakar Toppen en 44/35 topp som får 38 i utblås andra förbränings rum ja å portad då så klart
Kam vet jag inte alls men blir nog en som inte bara lever på varvena utan en som börja dra tidigt typ Kg19 eller liknande!!
Motor recept blir B20 orginal botten men viktade kolvar å stakar Toppen en 44/35 topp som får 38 i utblås andra förbränings rum ja å portad då så klart

Ja e int bitter!!
mhr144 skrev:omöjligt att svara på då jag inte vet hur jävlig ni är att porta topp, men med erfarenhet av liknade motorer så 130 resp 150hk. men får jag fråga varför ni ska hyvla av toppen 3,5mm, mät kompförhållande och plana efter det.
/mvh
puppig? men anledning va att det var en stor repa på under sidan hadde bara tänkt att riktplana.
men det blev 3.45mm pga polare tappade toppen när jag hadde den i en väska och den skulle med till skolan för planing!!