Tjenare!
Jag heter Mathias Johansson, är 17år (18år nu den 27 dec).
Bor i Västerås och går transport tekninsk program sista året, åk3, för att bli lastbils chaufför.
Har en Chrysler Valiant Signet V200 2dr Ht från 64 som jag håller på att renovera. Drivlinan i den består av en 273sb/904 aut/ Volvo 1031 bakaxel.
Motorn och lådan är på plats i bilen för att få den registrerad med utbytt motor och växellåda eftersom att det satt en 225 sexa och 4vxl golv manuell i bilen tidigare.
Bilen har nu mera fjäderben,bromssystem,hastighetsmätare och som sagt bakaxel från Volvo 740 87/88 samt ett par 17" 5-ekrade kromfälgar och med alla dessa delar från Volvo så kommer en besiktning hoss SFRO vara nödvändig för att få bilen reggad som ombyggd bil.
Det är även planerat att bilen ska få en något större och vassare motor som blir turbo laddad.
Vinterbilen är en Opel Manta GSI '87 som jag kommer att ha som vinterbil och leka med.
Det var väll en del av det mest bilrelaterade om mig som förövrigt är en väldigt biltokig person.
MVH: Mathias
Chrysler_Matte
- Chrysler_Matte
- Lite mer laddtryck
Chrysler_Matte
//Mathias
-64 Valiant 5.7L HEMI R/T
- Chrysler_Matte
- Lite mer laddtryck
Kul att det verkar finnas folk som uppskattar och se ett sånt här inte allt för vanligt projekt!Westrin skrev:Kul projekt ser fram emot mycket bilder.![]()
Mvh.
Jag kommer att dra igång en tråd i "Vad händer i garagen" ganska omgående, så titta in där för att se vad det pysslas med och vad som komma skall.

//Mathias