Gustavssons drift & underhåll Telefon 073 8063737 (phone +46738063737) E-mail jens@savarturbo.se
lite olika innerhål på olika sidor i denna tråd...
obs jag kommer att hålla lite extra ordning i denna tråd då den ska va lätt läst för de som vill kolla vad jag håller på med. det gör inget om det drar iväg lite i nått ämne ibland men jag rensar onödigt snack imellanåt
1 min värksta och bygge av stor 80mm turbo.
2 uppdaterig av en gammal grottis topp.
3 flödning och portning av v8 DRE toppar och xsimons M5 topp, och RHS csb toppar, tjoffes 531, tobbe nortons MC topp, teflon flödestest lifan.
4 och frammåt, framtagning av KL-racing extrem 940 grenrör.
6 flödning av laddluft kylare.
7 B20 veteran rally toppar. V8 BB lamda tuning av holley.
8 Tryck sätta en holley förgasare.
10 Peppes nya motor till hans 23fots Batboat offshore båt.(sid 17 fortsätning)
12 flödning och uppdatering av legenden

16 blå nova kompressor gösta flödar bowite topparna.
17 uppdaterig av magnus söderlunds 16v marin topp. flödes test mats karlssons cheva bb insug och portning (+sid 19). 044vw toppar portas av SAAB gustav och jens
18 bygge av full race sugmotor B23 grenrör till kjell perssons is racing bil.
19 uppmätning av kamaxlar i min cam pro+ anlägning.
20 liten kamaxel kurs.De första STS kamaxlarna + data.
22 broms bänken är klar i sitt första test utförande.
23 nya speciellt framtagna COUGAR 1500-40 synthetic racing oil. Nils franssons SM vinande ford och topp locks jobb.
26 LS1 och L92 toppar (se också sid 28-29mm). B230 8vventilfjäder test. CNC 530 topp 48mm ventil.
27 pontiac 455 insug och förgasar prep. STS 50mm westgate system.
30 KL-racing volvo insug beräknas och byggs.
31 mer vw toppar flödas
32 nyaste STS volvo kamaxlarna. B20 kamaxlar och lyftare och stötstänger.
33 volvo orginal cup tuning och RHS 220 toppar
34 dyno 2.5L sugmotor
37 B20 stötstänger och STS 238 16v kamaxlar
38 underläggs brickor fjädrar och kamaxel kitt STS 247
40 laddtrycks styrning vems film. Holset race turbos
41 2150RC dyno, HX35 på 940 grenrör.
44 lite mer B20 kamaxlar och kitt.
45 inkörning och montering B20 kamaxel.
jag har ju som de flesta vet en liten firma som mest sysslar med ventilation, energi-optimering, vvs, styrsystem till hus och sånt - men det finns även en liten motorsport-avdelning som i mån av tid bygger/säljer lite toppar, Turbos och kammar, flödestester mm till dragrace, rally- och gat-maskiner.
det är som sagt en liten del av min firma som får neka mycket jobb som inte hinns med då jag inte har råd att jobba där så mycket (dålig att ta betalt och mest polare

skit de samma, vad meningen var med denna tråd var att lägga ut lite bilder och info vad som händer i sävar turbo performance-verkstan men först visa runt lite

till och börja med så har jag och kusinen nicklas persson byggt ett nytt portnings-rum med lyse i bänken , utsug, bläster skåp mm för att få mer flyt med topp-jobben och för att inte behöva skita ned hela garaget med slipspån och blästersand var gång sånt ska göras.

här är nya slapparhörnan där man kan läsa nyaste street'n'strip och nyaste enginemaster, datorn jobbar ofta med att optimera nått motor koncept (engineanalyser pro 3.3).

flödes hörnan

rena motor byggar-hörnan

mek avdelningen (den älsta delen som jag haft sen 6-8 års åldern


det är inte klart än maskinerna ska stå mot väggen och tanken isoleras mm.

nedre delen där man kan köra in två bilar

broms bänken som conny, niklas och jag byggt, vad den klarar som mest är inte testat än men jag gissar att den klarrar en 250cross om den har dåligt bakdäck?

kontoret

dyno kontrollrummet

2000+hk stuska bromsen med conny:s orginal MB300E på 744hk

conny kompa och "Dyno Pig" kollar över autronic mappen

och sen om man blir man less på trimning kan man alltid spela lite flipper
