Sida 1 av 1
Någon som kör med KL-racing wg?
Postat: sön okt 28, 2007 8:27 pm
av Henrik Braun
Tänkte köpa en sånhär:
http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=548
Någon som provat den? Ser ju fin ut på bild iallafall! Kl säljer väl inget skit iof men alltid kul att höra folks erfarenheter.
Postat: sön okt 28, 2007 8:57 pm
av Klabbe Persson
Hej Braun!
Jag ska också åka med en sån wastegate fast 60mm. Det ända jag har hört om dom är att man bör dela den o kolla så alla bultar osv är spännda!
Ska de bli fart på den gammle bimmern nu?
Postat: mån okt 29, 2007 1:40 am
av dgyldmark
Du bör ju veta men kanske inte tänkt på det, Jag åker med en sådan.
Postat: mån okt 29, 2007 11:16 am
av auspuff
Jag skall också åka med en sådan, öppnade min och inte var bultarna spända och så sitter det dubbla fjädrar orginal så den öppnar väl vid 2kg ungefär

Postat: mån okt 29, 2007 10:58 pm
av Henrik Braun
dgyldmark skrev:Du bör ju veta men kanske inte tänkt på det, Jag åker med en sådan.
Ofan! Då är saken klar ju!
Postat: tor nov 01, 2007 8:38 pm
av schwitzer
Jag köpte en sådan 50 mm:s wg, totalt otät vid skruvarna inuti. Ventil styrningen var 0.5mm förskjuten i förhållande till ventiltätningen = otät.
Klart priset är okej men det är grisen i säcken när det gäller kvaliteten.
För att inte tala om v-bandsklammret som slokar i spänst när den blivit het några gånger. Fick även göra nya gängor för nipplarna p.g.a att de använt gängtappar ifrån Kina. Gjutfel i avgashuset och som tur är satt det lite gjutsand kvar som tätade. Jag blev kraftigt besviken på mitt exemplar i alla fall och hoppas att det var ett måndagsexemplar.
// Kristian
Postat: tor nov 01, 2007 9:51 pm
av dgyldmark
schwitzer skrev:Jag köpte en sådan 50 mm:s wg, totalt otät vid skruvarna inuti. Ventil styrningen var 0.5mm förskjuten i förhållande till ventiltätningen = otät.
Klart priset är okej men det är grisen i säcken när det gäller kvaliteten.
För att inte tala om v-bandsklammret som slokar i spänst när den blivit het några gånger. Fick även göra nya gängor för nipplarna p.g.a att de använt gängtappar ifrån Kina. Gjutfel i avgashuset och som tur är satt det lite gjutsand kvar som tätade. Jag blev kraftigt besviken på mitt exemplar i alla fall och hoppas att det var ett måndagsexemplar.
// Kristian
Det är lite som du säger att de har läckt i v-bands klämmorna. Men gängor och resten har vart mycket bra. inget och klaga på i mitt fall.
Postat: lör nov 03, 2007 10:06 am
av Jens Gustavsson
schwitzer skrev:Jag köpte en sådan 50 mm:s wg, totalt otät vid skruvarna inuti. Ventil styrningen var 0.5mm förskjuten i förhållande till ventiltätningen = otät.
Klart priset är okej men det är grisen i säcken när det gäller kvaliteten.
För att inte tala om v-bandsklammret som slokar i spänst när den blivit het några gånger. Fick även göra nya gängor för nipplarna p.g.a att de använt gängtappar ifrån Kina. Gjutfel i avgashuset och som tur är satt det lite gjutsand kvar som tätade. Jag blev kraftigt besviken på mitt exemplar i alla fall och hoppas att det var ett måndagsexemplar.
// Kristian
har du pratat om det med krister? han brukar inte va omöjlig att göra med, som sakt det kanse var ett måndax ex.
jag brukar alltid skruva isär kina westgatarna och kontrolera att allt ser bra ut men jag tycker att de nästan alltid är ok.
Postat: lör nov 03, 2007 1:12 pm
av Caltex
Jag köpte en sådan 50 mm:s wg, totalt otät vid skruvarna inuti. Ventil styrningen var 0.5mm förskjuten i förhållande till ventiltätningen = otät.
Klart priset är okej men det är grisen i säcken när det gäller kvaliteten.
För att inte tala om v-bandsklammret som slokar i spänst när den blivit het några gånger. Fick även göra nya gängor för nipplarna p.g.a att de använt gängtappar ifrån Kina. Gjutfel i avgashuset och som tur är satt det lite gjutsand kvar som tätade. Jag blev kraftigt besviken på mitt exemplar i alla fall och hoppas att det var ett måndagsexemplar.
// Kristian
Mitt exemplar var var lika dåligt, med tillägget att någon hade satt fast avgashuset i skruvstädet och dragit ihop det så det blev ovalt och därigenom otätt
Kvaliten var obefintlig, och jag lär inte köpa en likadan igen.
/Tobias
Postat: lör nov 03, 2007 3:02 pm
av schwitzer
Jens Gustavsson skrev:schwitzer skrev:Jag köpte en sådan 50 mm:s wg, totalt otät vid skruvarna inuti. Ventil styrningen var 0.5mm förskjuten i förhållande till ventiltätningen = otät.
Klart priset är okej men det är grisen i säcken när det gäller kvaliteten.
För att inte tala om v-bandsklammret som slokar i spänst när den blivit het några gånger. Fick även göra nya gängor för nipplarna p.g.a att de använt gängtappar ifrån Kina. Gjutfel i avgashuset och som tur är satt det lite gjutsand kvar som tätade. Jag blev kraftigt besviken på mitt exemplar i alla fall och hoppas att det var ett måndagsexemplar.
// Kristian
har du pratat om det med krister? han brukar inte va omöjlig att göra med, som sakt det kanse var ett måndax ex.
jag brukar alltid skruva isär kina westgatarna och kontrolera att allt ser bra ut men jag tycker att de nästan alltid är ok.
Hej! Jag mailade KL racing och påtalade vilka problem jag haft endast för att han skulle vara medveten om problemen, jag hade inga reklamations funderingar då jag redan hade åtgärdat problemen. Jag fick inget svar!
Men som sagt, betalar man 1500:- för en wg så kan nog vissa exemplar vara dåliga medan vissa är bra.
Jag har köpt en hel del grejer hos KL racing och jag har bara positiva omdömen om företaget, snabba leveranser m.m.
// Kristian
Postat: lör nov 03, 2007 3:27 pm
av JJG
Det ända som var fel på min 60 mm wasgate var att det saknades matrial på ventilskaftet.
Det var stora gropar i matrialet och den största var ca 20 mm lång.
Jag mailade krister och skickade med bilder på ventilen, dagen efter fick jag en ny o fin på posten.
Jag tycker att Krister är väldigt bra att ha att göra med och han verkar ta sitt ansvar när det behövs.
Krister sa till mig att det inte är men borde vara rostfri ventil och styrning i wasgatarna men vad jag har kommit fram till så är båda rostfria.
Dom är inte magnetiska iaf och ser inte ut att vara behandlade på nått sätt.
Det finns ju andra icke magnetika ståltyper men då är det väl väldigt dyra matrial som jag inte tror att Kineserna skull använda sig av i lågbudget tillverkning.