bmw 323ft - Laxens garage

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
8200rpm
För mycket laddtryck
Inlägg: 221
Blev medlem: fre mar 06, 2009 6:38 pm
Ort: Piteå

Inlägg av 8200rpm »

joel skrev:ja ombyggt fordon är ju de ända sättet å få i en 230ft i en E30... å framför allt i en 318 :)
Måste man inte ha byggt om både fram å bakvagn och ändrat i karossen om man ska kunna regga som ombyggt fordon ?
Användarvisningsbild
joel
Forumsberoende
Inlägg: 589
Blev medlem: lör dec 20, 2008 12:03 pm
Ort: Trollhättan

Inlägg av joel »

8200rpm skrev:
joel skrev:ja ombyggt fordon är ju de ända sättet å få i en 230ft i en E30... å framför allt i en 318 :)
Måste man inte ha byggt om både fram å bakvagn och ändrat i karossen om man ska kunna regga som ombyggt fordon ?
motor å låda+drivlinan+hela bromssystemet
180zx..

joel lindell
8200rpm
För mycket laddtryck
Inlägg: 221
Blev medlem: fre mar 06, 2009 6:38 pm
Ort: Piteå

Inlägg av 8200rpm »

joel skrev: motor å låda+drivlinan+hela bromssystemet
Jaha okej trodde det var mer än så. Då vet ja :hihi:
salmon
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 370
Blev medlem: ons okt 31, 2007 10:17 pm
Ort: gällivare

Inlägg av salmon »

jag har bygt om fram och bakvagn, och hela broms systemet och bytt motor växel låda och bygt om karossen ved främre brandväggen=) har pratat med en tekniker på srfo och det verkar bra, ska bara ringa han å boka en tid så han får kolla å köra med bilen,
jimmy, gällivare
Gordon
För lite laddtryck
Inlägg: 1
Blev medlem: tis apr 21, 2009 9:49 am
Ort: Trollhättan

Inlägg av Gordon »

Har du fler bilder på hur det ser ut under bilen när det är färdigmonterat, gillar verkligen placeringen på motorn, men det skulle va kul o se hur de blev när allt va klart, även insidan av torped/kardantunnel... Gillar verkligen bygget :thumbright:
I´ts not the fart that kills, i´ts the smell...
salmon
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 370
Blev medlem: ons okt 31, 2007 10:17 pm
Ort: gällivare

Inlägg av salmon »

nu är det mappning på G, har en liten bild på när det är färdigmonterat, men somvanligt är det med mobilen=),
Bild
jimmy, gällivare
salmon
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 370
Blev medlem: ons okt 31, 2007 10:17 pm
Ort: gällivare

Inlägg av salmon »

har donat på i garaget i helg, nu börjar den bli färdig för piteå,

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
jimmy, gällivare
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Det var en hyfsat diskret bur-konstruktion. Var har du handlat och har du följt något specifikt reglemente när du byggt in den?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
salmon
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 370
Blev medlem: ons okt 31, 2007 10:17 pm
Ort: gällivare

Inlägg av salmon »

mattias skrev:Det var en hyfsat diskret bur-konstruktion. Var har du handlat och har du följt något specifikt reglemente när du byggt in den?
det är grabbarna på finess som bockat till den, och det är typ voc bur, är godkänd för sbp, men vet inte vad den är godkänd för när det är jag som svetsat in den och inte finess själva, men buren är för min egen säkerhet inte tänkt besikta buren för rally åka=)
jimmy, gällivare
Användarvisningsbild
Richard
Forumsberoende
Inlägg: 3694
Blev medlem: sön jun 13, 2004 7:46 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Richard »

Inte nu för att vara pessimistkonsult, men du vet om att de tekniska reglerna för
dragracing säger att du inte får ha kylrör och slangar inne i kupen va ?

http://web.sbf.se/regler/up/1/DR_TK.pdf
DRT 1.1 Kylsystem
Om tävlingsfordonet är utrustat med kylsystem ska det vara
placerat på, för typen av kaross, avsedd plats. Tävlingsfor-
don med max 6 cylindrar får montera kylsystem i bakpartiet
av bilen, kylsystemet ska vara avskilt från förarutrymmet.
Kylrör eller slangar mm, får ej monteras inne i förarutrymmet.
Frontmotordragsters måste ha kylaren placerad framför motorn.
Bakmotordragsters ska ha en skyddsplåt monterad mellan
ramskenorna om kylelementet är placerat framför motorn.
Denna plåt ska sträcka sig från ramskena till ramskena och upp till
den högsta punkten på skyddsburen. Se även DRT 4.3 samt figur 16.
Användarvisningsbild
icklas
Forumsberoende
Inlägg: 930
Blev medlem: ons jan 07, 2009 11:37 pm
Ort: Nora

Inlägg av icklas »

inga filmer:O
Rosell
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: ons jun 03, 2009 8:15 pm

Inlägg av Rosell »

joel skrev:ja ombyggt fordon är ju de ända sättet å få i en 230ft i en E30... å framför allt i en 318 :)
Ja det har du rätt i men jag har 2st. E30 som är reggade med b230fk, endast motorbyte. :hihi:

Trevlig bil, jag fick lite inspiration att komma igång med min räser igen nu, motorn har kroknat. :thumbdown:
eriksson360
För lite laddtryck
Inlägg: 1
Blev medlem: tor nov 19, 2009 6:30 pm
Kontakt:

Inlägg av eriksson360 »

jag har också en e30 med b230 ;)

Bild

Bild
http://www.TeamDuja.se
Sponsorer: KL-racing, Tillbilen.se
salmon
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 370
Blev medlem: ons okt 31, 2007 10:17 pm
Ort: gällivare

Inlägg av salmon »

eriksson360 skrev:jag har också en e30 med b230 ;)

Bild

Bild


verkar som det, grattis,
jimmy, gällivare
Användarvisningsbild
freddan302
Forumsberoende
Inlägg: 817
Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Ort: Gällivare

Inlägg av freddan302 »

vad händer i vinter med din bil då?
ska man bli orolig så man måste skaffa andra toppar och sånt? 8)
Skriv svar