Sida 4 av 7

Postat: fre apr 17, 2009 2:15 am
av 8200rpm
joel skrev:ja ombyggt fordon är ju de ända sättet å få i en 230ft i en E30... å framför allt i en 318 :)
Måste man inte ha byggt om både fram å bakvagn och ändrat i karossen om man ska kunna regga som ombyggt fordon ?

Postat: fre apr 17, 2009 6:32 am
av joel
8200rpm skrev:
joel skrev:ja ombyggt fordon är ju de ända sättet å få i en 230ft i en E30... å framför allt i en 318 :)
Måste man inte ha byggt om både fram å bakvagn och ändrat i karossen om man ska kunna regga som ombyggt fordon ?
motor å låda+drivlinan+hela bromssystemet

Postat: fre apr 17, 2009 2:46 pm
av 8200rpm
joel skrev: motor å låda+drivlinan+hela bromssystemet
Jaha okej trodde det var mer än så. Då vet ja :hihi:

Postat: fre apr 17, 2009 4:04 pm
av salmon
jag har bygt om fram och bakvagn, och hela broms systemet och bytt motor växel låda och bygt om karossen ved främre brandväggen=) har pratat med en tekniker på srfo och det verkar bra, ska bara ringa han å boka en tid så han får kolla å köra med bilen,

Postat: tis apr 21, 2009 2:58 pm
av Gordon
Har du fler bilder på hur det ser ut under bilen när det är färdigmonterat, gillar verkligen placeringen på motorn, men det skulle va kul o se hur de blev när allt va klart, även insidan av torped/kardantunnel... Gillar verkligen bygget :thumbright:

Postat: sön maj 31, 2009 7:54 am
av salmon
nu är det mappning på G, har en liten bild på när det är färdigmonterat, men somvanligt är det med mobilen=),
Bild

Postat: sön maj 31, 2009 10:10 pm
av salmon
har donat på i garaget i helg, nu börjar den bli färdig för piteå,

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Postat: sön maj 31, 2009 11:02 pm
av mattias
Det var en hyfsat diskret bur-konstruktion. Var har du handlat och har du följt något specifikt reglemente när du byggt in den?

Postat: mån jun 01, 2009 7:32 am
av salmon
mattias skrev:Det var en hyfsat diskret bur-konstruktion. Var har du handlat och har du följt något specifikt reglemente när du byggt in den?
det är grabbarna på finess som bockat till den, och det är typ voc bur, är godkänd för sbp, men vet inte vad den är godkänd för när det är jag som svetsat in den och inte finess själva, men buren är för min egen säkerhet inte tänkt besikta buren för rally åka=)

Postat: mån jun 01, 2009 7:45 am
av Richard
Inte nu för att vara pessimistkonsult, men du vet om att de tekniska reglerna för
dragracing säger att du inte får ha kylrör och slangar inne i kupen va ?

http://web.sbf.se/regler/up/1/DR_TK.pdf
DRT 1.1 Kylsystem
Om tävlingsfordonet är utrustat med kylsystem ska det vara
placerat på, för typen av kaross, avsedd plats. Tävlingsfor-
don med max 6 cylindrar får montera kylsystem i bakpartiet
av bilen, kylsystemet ska vara avskilt från förarutrymmet.
Kylrör eller slangar mm, får ej monteras inne i förarutrymmet.
Frontmotordragsters måste ha kylaren placerad framför motorn.
Bakmotordragsters ska ha en skyddsplåt monterad mellan
ramskenorna om kylelementet är placerat framför motorn.
Denna plåt ska sträcka sig från ramskena till ramskena och upp till
den högsta punkten på skyddsburen. Se även DRT 4.3 samt figur 16.

Postat: tor sep 03, 2009 7:15 pm
av icklas
inga filmer:O

Postat: lör nov 07, 2009 12:00 pm
av Rosell
joel skrev:ja ombyggt fordon är ju de ända sättet å få i en 230ft i en E30... å framför allt i en 318 :)
Ja det har du rätt i men jag har 2st. E30 som är reggade med b230fk, endast motorbyte. :hihi:

Trevlig bil, jag fick lite inspiration att komma igång med min räser igen nu, motorn har kroknat. :thumbdown:

Postat: tor nov 19, 2009 6:48 pm
av eriksson360
jag har också en e30 med b230 ;)

Bild

Bild

Postat: fre nov 20, 2009 11:22 am
av salmon
eriksson360 skrev:jag har också en e30 med b230 ;)

Bild

Bild


verkar som det, grattis,

Postat: lör nov 28, 2009 11:40 pm
av freddan302
vad händer i vinter med din bil då?
ska man bli orolig så man måste skaffa andra toppar och sånt? 8)