CYCLONE AIR MANAGEMENT SYSTEM

Diskussioner för erfaret folk
anton__b
Lite mer laddtryck

CYCLONE AIR MANAGEMENT SYSTEM

Inlägg av anton__b »

är det någon som har testad dena "ving formade" grej som man ska montera in i insuget för att det ska fin fördela luften och få det att leda till effektökning?????????????
-------------------------------------------------------------------------

CYCLONE fins på dalhems hemsida under luftfilter.
----------------------------------------
Användarvisningsbild
Daniel Bjälevik
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Daniel Bjälevik »

det e bull*host*shit helt enkelt!
Ungefär som raka rörs special ljudämpare!! :lol:

//bjäle
Bild
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Kontakt:

Re: CYCLONE AIR MANAGEMENT SYSTEM

Inlägg av mattias »

Är nog mycket effektivare att stoppa dit en turbo, kompressorn lär ju "finhacka" luften väldigt bra. ;)
Vilket skämt alltså, det är dålig stil att sälja sånt där..
anton__b skrev:är det någon som har testad dena "ving formade" grej som man ska montera in i insuget för att det ska fin fördela luften och få det att leda till effektökning?????????????
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
JAS
För mycket laddtryck

Inlägg av JAS »

Med lite för mycket tid till övers hittade jag den här

http://www.turbonator.com/

35hk effektökning skriver dom + att det ska vara effektivare än både turbo och kompressor :P
Användarvisningsbild
Daniel Bjälevik
Forumsberoende
Kontakt:

Supercharge your car, truck, van, boat,
RV, or motorcycle in just 5 minutes.

The Turbonator is much less expensive and more efficient than :!: any turbocharger, supercharger, blower, or intercooler. :!: Its superior design increases horsepower while lowering fuel costs, and the Turbonator's performance is backed with a 30-day money back guarantee.

Fy fan en sån kanske man ska handla lr dubbla blir det inte Bi nånting då... :shock:

:lol: :lol: :lol:
Bild
Användarvisningsbild
Schlorven
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Schlorven »

Hehe tja, men det skulle vara skoj att bromsa en motor men och utan för att se om de gav nån effekt.
JAS
För mycket laddtryck

Inlägg av JAS »

Ja jag säger då det, vad folk inte hittar på för att tjäna pengar.

Hör verkligen det här hemma under Turbotrimmning Avancerat? :P
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Hmm, får man sälja sådan bluff saker? Och hitta på massa saker som inte är riktigt sant? Jag menar, helt galet.
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Kontakt:

Att veta eller att inte veta.

Inlägg av Axel »

HALLÅ! hur många av er är det som har bromsat en motor med eller utan denna Turbonator? det kanske inte är så genomtänkt att säga att det inte funkar innan man har provat?

Det är inte alls omöjligt att den kan öka fyllnadsgraden genom att få insugsluftan att rotera på ett kontrollerat sätt.

Slutsats: Klaga inte på något som du inte VET att det inte fungerar! (Att veta innebär i detta fallet att man har bromsat en motor med och utan produkten i fråga.)
Axel Wall
Användarvisningsbild
Daniel Bjälevik
Forumsberoende
Kontakt:

Re: Att veta eller att inte veta.

Axel skrev:HALLÅ! hur många av er är det som har bromsat en motor med eller utan denna Turbonator? det kanske inte är så genomtänkt att säga att det inte funkar innan man har provat?

Det är inte alls omöjligt att den kan öka fyllnadsgraden genom att få insugsluftan att rotera på ett kontrollerat sätt.

Slutsats: Klaga inte på något som du inte VET att det inte fungerar! (Att veta innebär i detta fallet att man har bromsat en motor med och utan produkten i fråga.)
Jag klagar för enligt mig e det ganska logiskt att det inte kan funka!!!
Den sitter i insugsslangen FÖRE spjället..sen ska luften förbi spjället in i insuget o neri runnersn mot ventilen med alla olika pulser böjar o allt! hur länge tror du den påstådda luft virveln existerar??det enda den gör e o bromsa luftflödet in i motorn!sätter du en proppeller i insuget som drivs av den ingående luftströmmen så TAR den ju energi o bromsar luften som e på väg in i motorn!
Ne sånt där e komplett BULLSHIT!! o det behöver jag inga bromspapper på!

//Bjäle
Bild
JAS
För mycket laddtryck

Inlägg av JAS »

Nog kan "Turbonatorn" öka effektiviteten i motorn med en skvätt mer syre. Men Axel: inte fan tror jag att det är effektivare än turbo o intercooler eller kompressor som det står på sidan?
Användarvisningsbild
Axel
Kontakt:

Inlägg av Axel »

JAS skrev:Men Axel: inte fan tror jag att det är effektivare än turbo o intercooler eller kompressor som det står på sidan?
Nej, det tror inte jag heller! Dom menar nog effekt i förhållande till priset, men det går inte heller ihop riktigt...
om jag trodde att det var effektivare, så skulle jag nog inte satsa på kompressor själv :wink: däremot kanske man skaffar en turbonator tills man ska bromsa, så att man kan se hur det påverkar effekten.
Axel Wall
JAS
För mycket laddtryck

Inlägg av JAS »

nä precis... då tror inte jag att nån annan skulle gjort det heller :P
gruppavolvo
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av gruppavolvo »

Kan ju funka !!!Bara en Weber 36/36 ger ju 15 hk extra på en originalbil Har sett det själv på bromspapper....
Användarvisningsbild
Axel
Kontakt:

Inlägg av Axel »

gruppavolvo skrev:Kan ju funka !!!Bara en Weber 36/36 ger ju 15 hk extra på en originalbil Har sett det själv på bromspapper....
hm, det är ju inte samma sak, om du monterar en 36/36 så har du ju antagligen tagit bort en annan mindre förgasare, som strypte luftflödet, alltså är 36/36an "mindre dålig" än den du bytte ut.

Deras siffror på 35hk i effektvinst kan ju också stämma, men antagligen handlar just den mätningen om en CBB på 700hk, som fick 735hk efter monteringen av turbonatorn, alltså 5% effektvinst. Om man skulle jämföra det med t.ex. en B20 (82hk orginal) så skulle den få ca 4hk extra med turbonatorn.

vad jag vill visa med detta är att deras siffror inte är orealistiska, bara att dom inte säger ett jota så länge dom inte anger den procentuella effektäkningen eller effekten med/ utan.
Axel Wall
Låst