CYCLONE AIR MANAGEMENT SYSTEM
CYCLONE AIR MANAGEMENT SYSTEM
är det någon som har testad dena "ving formade" grej som man ska montera in i insuget för att det ska fin fördela luften och få det att leda till effektökning?????????????
-------------------------------------------------------------------------
CYCLONE fins på dalhems hemsida under luftfilter.
-------------------------------------------------------------------------
CYCLONE fins på dalhems hemsida under luftfilter.
----------------------------------------
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt:
Re: CYCLONE AIR MANAGEMENT SYSTEM
Är nog mycket effektivare att stoppa dit en turbo, kompressorn lär ju "finhacka" luften väldigt bra. 
Vilket skämt alltså, det är dålig stil att sälja sånt där..

Vilket skämt alltså, det är dålig stil att sälja sånt där..
anton__b skrev:är det någon som har testad dena "ving formade" grej som man ska montera in i insuget för att det ska fin fördela luften och få det att leda till effektökning?????????????
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Med lite för mycket tid till övers hittade jag den här
http://www.turbonator.com/
35hk effektökning skriver dom + att det ska vara effektivare än både turbo och kompressor
http://www.turbonator.com/
35hk effektökning skriver dom + att det ska vara effektivare än både turbo och kompressor

- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt:
Supercharge your car, truck, van, boat,
RV, or motorcycle in just 5 minutes.
The Turbonator is much less expensive and more efficient thanany turbocharger, supercharger, blower, or intercooler.
Its superior design increases horsepower while lowering fuel costs, and the Turbonator's performance is backed with a 30-day money back guarantee.
Fy fan en sån kanske man ska handla lr dubbla blir det inte Bi nånting då...





- Axel
- No turbo shit - Just real power!
- Inlägg: 1027
- Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
- Ort: Knivsta
- Kontakt:
Att veta eller att inte veta.
HALLÅ! hur många av er är det som har bromsat en motor med eller utan denna Turbonator? det kanske inte är så genomtänkt att säga att det inte funkar innan man har provat?
Det är inte alls omöjligt att den kan öka fyllnadsgraden genom att få insugsluftan att rotera på ett kontrollerat sätt.
Slutsats: Klaga inte på något som du inte VET att det inte fungerar! (Att veta innebär i detta fallet att man har bromsat en motor med och utan produkten i fråga.)
Det är inte alls omöjligt att den kan öka fyllnadsgraden genom att få insugsluftan att rotera på ett kontrollerat sätt.
Slutsats: Klaga inte på något som du inte VET att det inte fungerar! (Att veta innebär i detta fallet att man har bromsat en motor med och utan produkten i fråga.)
Axel Wall
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt:
Re: Att veta eller att inte veta.
Jag klagar för enligt mig e det ganska logiskt att det inte kan funka!!!Axel skrev:HALLÅ! hur många av er är det som har bromsat en motor med eller utan denna Turbonator? det kanske inte är så genomtänkt att säga att det inte funkar innan man har provat?
Det är inte alls omöjligt att den kan öka fyllnadsgraden genom att få insugsluftan att rotera på ett kontrollerat sätt.
Slutsats: Klaga inte på något som du inte VET att det inte fungerar! (Att veta innebär i detta fallet att man har bromsat en motor med och utan produkten i fråga.)
Den sitter i insugsslangen FÖRE spjället..sen ska luften förbi spjället in i insuget o neri runnersn mot ventilen med alla olika pulser böjar o allt! hur länge tror du den påstådda luft virveln existerar??det enda den gör e o bromsa luftflödet in i motorn!sätter du en proppeller i insuget som drivs av den ingående luftströmmen så TAR den ju energi o bromsar luften som e på väg in i motorn!
Ne sånt där e komplett BULLSHIT!! o det behöver jag inga bromspapper på!
//Bjäle

- Axel
- No turbo shit - Just real power!
- Inlägg: 1027
- Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
- Ort: Knivsta
- Kontakt:
Nej, det tror inte jag heller! Dom menar nog effekt i förhållande till priset, men det går inte heller ihop riktigt...JAS skrev:Men Axel: inte fan tror jag att det är effektivare än turbo o intercooler eller kompressor som det står på sidan?
om jag trodde att det var effektivare, så skulle jag nog inte satsa på kompressor själv

Axel Wall
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 63
- Blev medlem: mån jul 19, 2004 12:11 am
- Ort: Västervik
- Axel
- No turbo shit - Just real power!
- Inlägg: 1027
- Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
- Ort: Knivsta
- Kontakt:
hm, det är ju inte samma sak, om du monterar en 36/36 så har du ju antagligen tagit bort en annan mindre förgasare, som strypte luftflödet, alltså är 36/36an "mindre dålig" än den du bytte ut.gruppavolvo skrev:Kan ju funka !!!Bara en Weber 36/36 ger ju 15 hk extra på en originalbil Har sett det själv på bromspapper....
Deras siffror på 35hk i effektvinst kan ju också stämma, men antagligen handlar just den mätningen om en CBB på 700hk, som fick 735hk efter monteringen av turbonatorn, alltså 5% effektvinst. Om man skulle jämföra det med t.ex. en B20 (82hk orginal) så skulle den få ca 4hk extra med turbonatorn.
vad jag vill visa med detta är att deras siffror inte är orealistiska, bara att dom inte säger ett jota så länge dom inte anger den procentuella effektäkningen eller effekten med/ utan.
Axel Wall