du har helt rätt Steve det tar inte så lång tid så här kommer lite bilder och info
premiärtur efter motorbyte till b21et 060407 klart över förväntan med bara 160-170hk gick bra att lägga i 2an i 40 och rita 2st 10m långa streck
Här ser man att värmepaketet är flyttat till vänster skall sitta i mitten och motorn kan flyttas bak ca 20cm (GAMLA ORG TURBON OCH IC OCH K-JET räckte i alla fall till 13,30/172km/h)
4-linkad bak axel med uppstyvningar av karossen
catch tanken(3 liter)(300kr hos en lokal svetsare) och k-jet pump fram till motorn
moholm 060801 8,60/135km/h...13,30/172km/h 230HK orginal turbo ic k-jet

moholm 200608
vi körde flera ggr. jag fick stryk varje gång med en 5-6 tiondelar men jag hade ett par kilometer högre sluthastighet varje gång. han hade slicks jag hade 195/60 vinterdäck
hade tyvärr ingen bättre bild. De Tomason var väl iof orginal men det var ganska kul att klå honom med över en sekund .
hans bil ser ju ganska mkt snabbare ut ,och han fick skämmas när publiken skrattade friskt åt speakern som komenterade att det inte kunde vara roligt att köra de tomaso och få stryck av en sketen gammel häckig ascona
egentillverkat ställbart kamdrev en gammal support svarv och en sajo med digital skala och delningsdocka.fräsa först och så att man kan centrera i centrum , sedan svarva med insvarvade mjuka backar. har ställt fram kammen 4 grader och knuffen kommer nu när man passerar 3000v/min
ställa in kamdrevet 4ans insug öppen 1.8mm hade jag med orginal kamdrev .Så nu ställde jag det på 2.3mm (eller 4grader på veven)blev riktigt pigg över 4000
adapter till vattentempgivare till megasquirt som jag gjorde på jobbet i en hand svarv när nc svarven snurrade på bra
sitter mellan ic och insug .uttag för 2st audi tt dumpar lite väl tvära svängar för luften men dumpar bra i alla fall
megasquirt boxen i handsfacket MS 1 v2,2 köpt av en jobbar kompis som tröttnat för 500 kr
saknas ett mc-luftfilter på den ena audi tt dumpen 263 kr.(art nr :06a145710n hos vag) Efter ic sitter luft temp givare i ett alu rör bra med jobbets skrotlådor där man kan hitta olika alu stumpar

ic är från början från en scania ner kapad för att sitta i en e30 men passar ju perfekt här . 1cm högre så hade den inte fått plats
1000kr +frakt av en här på forumet, det står ajden på den så han hade väl köpt den av honom
det är ganska rörigt men det är dubbla rails och 8st spridare .300 kr för alla 8 från 740turbo .(en generös kompis) inte så snyggt med alla kablar och motstånd MEN BILLIGT
gummiböjen från turbon är från en 9000i. passar perfekt på kkk-27 och fläkten från brorsans skrotade kadett e-modell toppen en fräsch 405 med k-kam,som jag portat så gott jag kunnat efter tips och egna ideer, bytte till mig den genom svarvjobb (ventil brickor till en volvofemma med dubbla ventilfjädrar, mer jobb än man kan tro)
luftfiltret fick jag av en kompis som han bara hade provat på sin v70 t5. Lambdasonden 400kr på biltema. Och 45 graders böjen mellan turbo och luftfilter hittate jag i farsans lada ,nytt ,ventilationsrör!. 940 grenrör 300 kr som jag har portat så mkt jag vågat. Flänsen efter turbo rostfri skrot bit från jobbet som jag svarvade och borrade hål i ,GRATIS
070901 skall åka hemifrån till moholms strippen för rejs. funkade inte alls bra över en sekund långsammare än förra året .bättre att mappa färdigt innan man åker nästa gång. har inhandlat en g-tech så jag kan testa lite innan jag åker nästa gång. 450kr av en på forumet här
DET JAG HAR VILJAT VISA MED MIN LILLA TRÅD ÄR ATT DET GÅR ATT HA GANSKA SKOJ ÄVEN OM MAN INTE HAR SÅ MKT PENGAR ATT SATSA JUST FÖR TILLFÄLLET ,OM MAN SOM JAG HAR BARN OCH FAMILJ OCH HUS SOM HELA TIDEN KRÄVER UNDERHÅLL.
DET GÅR FAST MAN FÅR STÅ UT MED ATT KALLAS SNÅLJÅP ALLT IMELLANÅT
MVH PATRIK