Sida 1 av 2
"uppgraderade" spridare
Postat: tis jan 22, 2008 11:41 am
av v4se
När man ska använda högohm så är ju typ 680cc det största i orginalutförande som finns.
Men på andra sidan atlanten så finns det ju högohm spridare som är uppgraderade till tex 750cc, 870cc...
Är det någon som har erfarenhet av sådana spridare?
Blir dom tex långsammare...sämre sprutbild...pga moddningen?
Länk till en sådan firma :
http://www.sprayitracing.com
Postat: tis jan 22, 2008 12:26 pm
av Kadett4wd
Om de kommer från 'rceng' så ska de faktiskt vara bra.
men jag vet de sorterar sina spridare efter 100% dutycycle.
Vet inte hur andra gör.
så egentligen flödar en 750cc bara 675cc vid 90% duty.
bra att ha med i beräkningen.
Mvh
Postat: tis jan 22, 2008 1:07 pm
av JoBy
På 4-håls spridare går det att slipa bort bort plåten och få en vanlig spridare som är betydligt större. Tror saabs 380cc (?) blev ungeför 800cc.

Postat: tis jan 22, 2008 5:41 pm
av palle
JoBy skrev:På 4-håls spridare går det att slipa bort bort plåten och få en vanlig spridare som är betydligt större. Tror saabs 380cc (?) blev ungeför 800cc.

Hur menar du med att "slipa bort plåten"?
Är det 4 hål under brickan som har ett hål?
Postat: ons jan 23, 2008 10:05 pm
av wyzer
e det så på volvos spridare med kanse?????
Postat: ons jan 23, 2008 10:29 pm
av ogge
vore toppen å få veta mera
kan bli billiga spridare då ju

Postat: tor jan 24, 2008 9:47 pm
av schwitzer
Jag kör med modifierade saab 9000 aero spridare (4 håls röda), tog bort den 0,4mm tunna plåten där de fyra hålen finns. Under denna plåt finns 1 st hål som visade sig hålla mellan 790-810 cc/min 100% dutycycle på 8st spridare. Jag har kört i sommar med dessa på e85 och det verkar funka bra. Lite raggar trimning är det men har inte sett några problem än.
Har tänkt prova de vid olika pulsbredder i spridar bänken men det har inte blivit av. // Kristian
Postat: tor jan 24, 2008 10:02 pm
av wyzer
men kan det vara så på volvos org spridare med!?!?!?!?!?!?
(hade ju vart kanon)

Postat: mån jan 28, 2008 1:51 pm
av wyzer
hur gjorde du för att få väck plåten??
har ett par skitspridare här hade tänkt och kolla

Re: "uppgraderade" spridare
Postat: sön maj 05, 2013 4:46 pm
av coupe76
Fem år sen senaste uppdatering men, hur gick det med det här?
Fungerar det?
Edit: Googlade lite på ämnet och det verkade vara lite av ett lotteri med spridarbild och flödesmatchning
men mycket soppa levererade de.
Re: "uppgraderade" spridare
Postat: mån maj 13, 2013 6:56 pm
av Roslund
Jag är oxå lite nyfiken på om det hänt något mer här? Vore intressant om någon provflödat diverse olika spridare?
Såg en 745a på moholmsstrippen som körde 11,19 med orginal 940turbo spridare, fick tyvärr aldrig chansen å fråga han vad han gjort med spridarna?
Re: "uppgraderade" spridare
Postat: mån maj 13, 2013 9:55 pm
av Dennis Öhman
Volvos blå spridare från t5orna vet jag lämnar efter samma mod nära på 800cc. inte fullt ut..
Re: "uppgraderade" spridare
Postat: fre maj 24, 2013 11:01 am
av Stoorn
Nu blev tråden helt plötsligt väldigt intressant har nämligen 4 stycken blåa t5spridare liggandes. Stämmer de du säger så fick jag just möjligheten att ladda på lite extra. Har någon ett bra tips på hur man får väck plåten. Jag tänkte först en liten pinnfräs men det kanske inte går så bra med tanke på hur tunn plåtbiten är.
Re: "uppgraderade" spridare
Postat: fre maj 24, 2013 11:34 am
av Perra.S
Re: "uppgraderade" spridare
Postat: fre maj 24, 2013 12:44 pm
av Kadett4wd
han spöade på den bra nog.. inte så sofistikerat kanske
